تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
8

در اصفهان چه خبر است؟

  • کد خبر : 856
  • 08 آذر 1400 - 7:44
در اصفهان چه خبر است؟
آبان و آذرماه ۱۴۰۰، اعتراضات گسترده‌ای در شهر اصفهان و در بستر خشک رود زاینده رود در مجاورت پل خواجو اتفاق افتاد که محور اصلی این اعتراضات کشاورزانی بودند که مطالبه حقابه برای احیای زمین‌های کشاورزی خود را داشتند.

به گزارش پارتیان امروز و به نقل از تابناک آبان و آذرماه ۱۴۰۰، اعتراضات گسترده‌ای در شهر اصفهان و در بستر خشک رود زاینده رود در مجاورت پل خواجو اتفاق افتاد که محور اصلی این اعتراضات کشاورزانی بودند که مطالبه حقابه برای احیای زمین‌های کشاورزی خود را داشتند.

۲۸ آبان ماه جمعیتی بالغ بر ده‌ها هزار نفر از مردم اصفهان هم‌صدا با کشاورزان این خطه خواستار جریان دائمی زاینده رود شده بودند. کشاورزان غرب و شرق اصفهان که از روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه سال جاری در اعتراض به بی توجهی به خواسته‌هایشان و بلاتکلیفی هر ساله برای کشت پاییزه در بستر خشکیده زاینده رود و در جوار پل خواجو چادر برپا کرده بودند در پی توافق اعضای هیئت مدیره صنف کشاورزی اصفهان با مسئولان استان برای رسیدگی به مشکلات کشاورزان، پس از ۱۶ روز در شامگاه چهارشنبه سوم آذر ماه به تحصن خود پایان دادند.

با اینکه صنف کشاورزان اعلام کرد که به اعتراضات خود پایان داده است، اما این اعتراضات پایان نیافت و اتفاقاً به خشونت کشیده شد.

بر اساس بند ششم توافقنامه صنف با مسئولان استان چادر‌های مستقر در بستر زاینده رود تا چهار بامداد روز چهارشنبه باید جمع آوری و تجمع پایان می‌یافت، اما این امر با مخالفت تعدادی از کشاورزان با حواشی همراه شد و افراد ناشناس بامداد روز پنجشنبه ۴ آبان ماه چادر‌ها را به آتش کشیدند.

در پی این حواشی از روز چهارشنبه گذشته نیرو‌های انتظامی در اطراف رودخانه مستقر شدند.

فراخوان تجمع روز جمعه ۵ آذر ماه ۱۴۰۰ مردم اصفهان مانند هفته گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود با این حال گفته می‌شود که مجوز قانونی برای برگزاری نداشته است.

با این تفاوت که جمعیت حاضر در تجمع روز جمعه مانند هفته قبل نبود و شورای میراب‌ها و صنف کشاورزان اصفهان با صدور اطلاعیه‌های متعدد اعلام کردند که این تجمع با صنف آن‌ها ارتباطی ندارد.

به دنبال آشفته شدن اعتراضات در شهر اصفهان و برخی رفتار ساختارشکنانه، نیرو‌های یگان ویژه به ناچار وارد میدان شدند و درگیری شدیدی میان آن‌ها و معترضان شکل گرفت.

همین مسئله موضوع اعتراضات شهر اصفهان را به یکی از ترندهای مهم گوگل تبدیل کرد.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰