تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
2

رئیس جمهور در مراسم روز شورای فرهنگ عمومی: رمز موفقیت در دستگاههای اجرایی و اداری مدیریت با کفایت است/ شورای فرهنگ عمومی باید حالت قرارگاهی پیدا نماید

  • کد خبر : 6001
  • 14 آبان 1402 - 19:52
رئیس جمهور در مراسم روز شورای فرهنگ عمومی: رمز موفقیت در دستگاههای اجرایی و اداری مدیریت با کفایت است/ شورای فرهنگ عمومی باید حالت قرارگاهی پیدا نماید

به گزارش پارتیان امروز ؛ سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهور در جلسه شورای فرهنگ عمومی که به صورت وبیناری به مناسبت ۱۴ آبان ماه روز شورای فرهنگ عمومی برگزار شده بود با توجه به برگزاری بیش از ۸۰۰ جلسه در سطح کشور شورای فرهنگ عمومی را شواریی تاثیر گزار در جامعه و کشور دانست. وی […]

به گزارش پارتیان امروز ؛ سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهور در جلسه شورای فرهنگ عمومی که به صورت وبیناری به مناسبت ۱۴ آبان ماه روز شورای فرهنگ عمومی برگزار شده بود با توجه به برگزاری بیش از ۸۰۰ جلسه در سطح کشور شورای فرهنگ عمومی را شواریی تاثیر گزار در جامعه و کشور دانست.
وی با توجه به وجود مشکلاتی در این شورا از نظر جایگاه قانونی افزود: اگر شورای فرهنگ عمومی جایگاه قانونی و سازمانی تعریف شده ای نداشته باشد صرف این نشست و گفتگوی دغدغه مندانه فرهنگی و نفس این کار می تواند تاثیر گزار در جامعه باشد.
رئیس جمهور بر تشکیل منظم جلسات ، ارائه نظرات و دیدگاهها ضمانت اجرایی مصوبات، فراهم نمودن سازو کارهای مصوبات این شورا و هر کاری که در راستای تقویت این شورا لازم است تاکید نمود.
وی اعتبارات را امری مهم بر شمرد و با توجه به وظیفه فرهنگی که به دستگاهها اختصاص داده شده است افزود: تمام دستگاههایی که در شورای فرهنگ عمومی عضو می باشد از دولت اعتبار دریافت می نمایند و می توانند در راستای وظایف فرهنگی خود این اعتبارات را در شورای فرهنگ عمومی هزینه نمایید.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هر کار فرهنگی لازمه اش برنامه ،اعتبارات و نیروی کارآمد دانست اما در راس آنها مدیریت با کفایت را عنوان نمود و رمز موفقیت دستگاهها ی اجرایی را مدیریت با کفایت ، وجود افراد با انگیزه و با اندیشه و دغدغه مند کار فرهنگی عنوان نمود.
سید ابراهیم رئیسی تدوین برنامه های فرهنگی و ایجاد اتاق های فکر را از جمله مواردی دانست که می تواند به فرهنگ عمومی جامعه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی کمک نماید.
وی با به تاکید بر تدوین برش فرهنگی در استان ها و ایجاد مبانی نظری آن در استان ها، گفت: مبانی نظری آن توسط دولت تهیه شده و اکنون نوبت مدیران است که عمل نمایند.
رئیس جمهور بر روحیه قرارگاهی شورای فرهنگ عمومی تاکید و اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی پیش از اینکه روحیه تصدی گری پیدا کند باید حالت یک قرارگاهی قرار پیدا کند و از اعضای شورای فرهنگ عمومی خواست که به صورت قرارگاه عمل کنند و کار قرارگاهی انجام دهند.
تمام پلتفرم های و سکوی های خارجی می‌توانند در ایران فعالیت نمایند
رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود افزود: تمام پلتفرم های و سکوی های خارجی می‌توانند در ایران فعالیت نمایند اما با شرط ایجاد دفتر در ایران گفت: باید این پلتفرم ها مسئولیت پذیر بوده و پاسخ گوی فعالیتشان در کشور باشند.
وی در پایان رمز موفقیت را در مردمی کردن فرهنگ دانست و از اعضای شورای فرهنگ عمومی خوست تا دچار غفلت در مردمی سازی نشوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: نگاه فرهنگی اختصاص به دستگاههای عضو شورای فرهنگ عمومی ندارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: دولت مردمی به فرهنگ به عنوان اصل کار و جهت گیری اصلی نظام توجه دارد.
وی افزود: نگاه فرهنگی اختصاص به دستگاههای عضو شورای فرهنگ عمومی نداشته و همه بخش های دولت با هر کارکرد و ماموریتی بایستی این نگاه فرهنگی را داشته باشند.
سید محمد اسماعیلی افزودن کارگروه مد ولباس به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی را در ابتدای دولت سیزدهم از جمله اقدامات برای تقویت این شورا دانست و افزود: تلاش نمودیم هویت های استانی و شهرستانی تقویت گردد و در بیش از ۱۴ استان روز استان تعریف نمودیم.
وی همچنین از اختصاص مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای ارتقای فرهنگی استان ها در سال جاری خبر داد و بیان داشت: برای ارتقای فرهنگی نگاه ما تصدی گری نبوده و هدایت و حمایت مد نظر بوده است.
لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=6001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰