تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
8

روزانه بیش از شانزده مصدوم تصادف در پزشکی قانونی معاینه شدند

  • کد خبر : 6588
  • 15 دی 1402 - 12:35
روزانه بیش از شانزده مصدوم تصادف در پزشکی قانونی معاینه شدند

پارتیان امروز- تا پایان آذر ماه چهار هزار و ۵۸۳ مصدوم تصادف در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده‌اند (سه هزار و۱۳۳ مرد و هزار و ۴۷۰ زن)که این آمار در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و ۳۸۹ نفر بود.   به گزارش پارتیان امروز، مدیر کل پزشکی قانونی استان، دکتر نورس با اعلام […]

پارتیان امروز- تا پایان آذر ماه چهار هزار و ۵۸۳ مصدوم تصادف در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده‌اند (سه هزار و۱۳۳ مرد و هزار و ۴۷۰ زن)که این آمار در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و ۳۸۹ نفر بود.

 

به گزارش پارتیان امروز، مدیر کل پزشکی قانونی استان، دکتر نورس با اعلام این خبر افزود: بررسی شهرستانی آمار مصدومین تصادف طی ۹ ماه گذشته نشان میدهد، بجنورد با دو هزار و ۶۸ مصدوم بیشترین امار را دارد و پس از ان به ترتیب شهرستانهای شیروان با ۹۳۶ نفر،اسفراین با ۵۷۹ نفر،آشخانه با ۴۶۵ نفر،جاجرم با ۲۲۷ نفر، فاروج با ۲۲۳ نفر مصدوم معاینه شده قرار گرفته و شهرستان راز با ۶۲ مصدوم تصادف معاینه شده کمترین امار را به خود اختصاص داده است. بدین ترتیب می توان گفت روزانه هشت مصدوم تصادف در پزشکی قانونی بجنورد معاینه می شوند.

دکتر نورس در ادامه به ارائه آمار ماهانه مصدومین تصادفات استان اشاره کرد و گفت : در مهر ماه با تعداد ۶۵۳ مصدوم معاینه شده بیشترین و اردیبهشت با تعداد ۴۳۱ کمترین آمار را داشته است.

سال گذشته پنج هزار و ۱۲۱ مصدوم تصادفات در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند که از این تعداد سه هزار و ۴۹۱ نفر مرد و یک هزار و ۶۳۰ نفر زن بودند.

برخلاف تصور موجود که کار پزشکی قانونی را بررسی علت مرگ متوفیات ارجاعی بر می شمارند، معاینه مصدومین نزاع و تصادفات بیشترین حجم کار معاینات را در پزشکی قانونی به خود اختصاص می دهد.

در انتها دکتر نورس برای پیشگیری از تصادفات و عواقب ناشی از صدمات ماندگار بدنی، توجه به سرعت مطمئنه در رانندگی بویژه با توجه به وضعیت خودروها،استراحت کافی در بین رانندگی های طولانی، عدم مصرف داروی خواب آور قبل از رانندگی و پرهیز از صحبت با تلفن همراه و هرگونه بحث های خانوادگی حین رانندگی را خواستار شد.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=6588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰