تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
6

رونمایی از٣ جلد کتاب پیرامون مبارزات انقلابی مردم استان

  • کد خبر : 3440
  • 27 بهمن 1401 - 9:08
رونمایی از٣ جلد کتاب پیرامون مبارزات انقلابی مردم استان
پارتیان امروز - مجموعه سه جلدی «انقلاب اسلامی در خراسان شمالی به روایت اسناد ساواک» روز چهارشنبه در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، استاندار و مسوولان استانی در تالار ایثار بجنورد رونمایی شد.

به گزارش پارتیان امروز؛ «انقلاب اسلامی در خراسان شمالی به روایت اسناد ساواک» مجموعه کتاب سه جلدی است که وقایع انقلاب در استان از ۱۳۳۲ تا سال ۱۳۵۷ پیروزی انقلاب اسلامی روایت می کند، این کتاب به همت مرکز بررسی اسناد تاریخی تدوین و منتشر شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این آیین با بیان اینکه در دوران پهلوی به شعور و عزت مردم توهین شد اظهار کرد: ملت فهیم ایران، متدین و پایبند به ارزش های اسلامی هستند و مادامی که آموزه های دینی آنان مورد هجمه واقع شود با آن مقابله می‌کنند.

حجت الاسلام ولمسلمین رضا نوری، کاپیتولاسیون را نشانه‌ای از خوی استعماری آمریکا دانست و افزود: این اقدام خیانت‌آمیز حکومت پهلوی به قدری ننگین بود که حکومت نگذاشت خبر تصویب آن در مطبوعات منتشر شود.

وی ادامه داد: در دوره پهلوی به عزت و اقتدار اسلامی خدشه وارد و ملت ما در مقابل بیگانگان خوار شد ولی با هوشیاری امام خمینی(ره) و همراهی مردم، این حکومت جور نابود شد.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: خیانت های حکومت پهلوی موجب شد تا مردم دنبال رهبری مبارز و متدین باشند تا آنها را از دست طاغوت نجات دهد و امام خمینی(ره) آمد و مردم را به حق و عزت دعوت کرد.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی اشخاصی بزرگی همچون سردار “قاسم سلیمانی” را در دامان خود پرورش داد که سال‌ها برای دفاع از کیان انقلاب جنگید و اینک ما باید رهرو این یاران باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کینه‌توزی های دشمنان لحظه ای در اراده مردم تزلزل وارد نکرده و همچنان این ملت پای آرمان‌های انقلاب ایستاده اند.

رونمایی از اسناد ساواک، برملا شدن چهره واقعی آن‌ها برای نسل جدید خواهد بود

استاندار خراسان شمالی نیز در آیین رونمایی از این سه جلد کتاب انقلاب اسلامی در خراسان شمالی به روایت اسناد ساواک، گفت: نسل جدید در فراوانی امکانات و امنیت وافر قرار گرفته و ممکن است اطلاعی از شرایط قبل از انقلاب نداشته باشد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: همه موظف هستیم با یادآوری اتفاقات گذشته و تشریح مراحل پیروزی انقلاب اسلامی در قالب کتاب و رونمایی اسناد، این موضوعات را برای آن ها روشن و شفاف کنیم.

وی اظهار کرد: کسانی که ثروت مملکت را به تاراج بردند در حال حاضر در لباس دوست قصد فتنه افکنی در جامعه را دارند؛ این اسناد، موجب برملا شدن چهره واقعی آن‌ها شده و به نوعی برای آینده پیشِ‌رو نیز مفید خواهد بود.

حسین نژاد تصریح کرد: حماسه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نشان داد که مردم بار دیگر حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کرده و پای آن ایستاده اند.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=3440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰