تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
4

شورای سازش درون کارگاهی اجرا می شود/ خدمت رسانی ماندگار و مطلوب به مردم

  • کد خبر : 2884
  • 21 آبان 1401 - 11:01
شورای سازش درون کارگاهی اجرا می شود/ خدمت رسانی ماندگار و مطلوب به مردم
پارتیان امروز- کارگاه آموزش نحوه اجرای دستورالعمل سازش درون کارگاهی در راستای حل اختلافات کارگر و کارفرما و کمک به اشتغال پایدار و پیشگیری از قطع رابطه کاری ویژه تشکلات کارگری و کارفرمایی برگزار شد.

به گزارش پارتیان امروز؛ مهدی اسلام خواه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: با ابلاغ دستور العمل سازش درون کارگاهی و به منظور آشنائی تشکلات کارگری مستقر در کارگاههای سطح استان یک دوره کارگاه آموزشی با حضور شوراهای اسلامی کار و تشکل های کارگری  در محل این اداره کل برگزار شد.

وی تصریح کرد: برابر دستورالعمل ابلاغی رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی موضوع ماده ۱۵۷ قانون کار قبل از طرح دعوا در مراجع حل اختلاف کار موضوع فصل نهم قانون کار در تشکل کارگری مستقر در کارگاه ذیربط انجام خواهد گرفت و در صورت عدم حصول سازش فی مابین طرفین اختلاف، موضوع در مراجع حل اختلاف کار مطرح و مطابق مقررات کار رسیدگی و تصمیم گیری خواهد شد.

این در حالی است که؛ در صورت اختلاف بین کارگر، کارآموز و کارفرما و عدم حصول سازش مستقیم بین طرفین، افراد مذکور مکلفند، در اجرای ماده ۱۵۷ قانون کار و قبل از طرح دعوا در مراجع حل اختلاف کار، درخواست خود مبنی بر ایجاد سازش را به تشکل کارگری مستقر در کارگاه (شورای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگران، نماینده کارگران کارگاه) ارائه دهند.

سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خراسان شمالی با حضور اعضای این شورا به میزبانی بانک توسعه تعاون برگزار شد و با مطرح کردن مسائل و موضوعات نسبت به راهکارهای ممکن بحث و تبادل‌نظر نمودند.

خدمت رسانی ماندگار و مطلوب به مردم

به گزارش پارتیان امروز؛ تشکیل کمیته‌های کارشناسی ذیل شورای هماهنگی، ثبت پرونده‌های پرداختی اشتغال در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی عضو، تأسیس درمانگاه در شهرستان جاجرم، پیگیری تخصیص دستگاه ام آر آی به بیمارستان تأمین اجتماعی استان، تخصیص زمین جهت انبار دارویی در مرکز استان و آموزش‌های فنی حرفه‌ای و تخصیص ظرفیت‌های موجود اشتغال‌زایی مبتنی بر آموزش‌های مهارتی از اهم موارد موردبحث در این نشست واقع گردید.

رئیس شورای هماهنگی مدیران کل زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خراسان شمالی اهمیت ویژه این نشست‌ها را خدمت‌رسانی ماندگار و مطلوب به مردم بیان کرد و گفت: انجام کار واقعی، مثمر ثمر و استفاده از توانمندی و ظرفیت همه دستگاه‌ها در جهت تسهیل و تسریع امورات مردم جزء اولویت وزارت مردم و دولت می‌باشد.

مهدی اسلام خواه با اشاره هدفمندی جلسات شورا در سطح مدیران و مراجعین تصریح کرد: تعامل و هم افزایی اعضاء تاکنون توانسته کلید موفقیت، اساس کار و تامین نیازهای مردم را فراهم آورد.

گفتنی است؛ بانکهای عامل عضور این شورا در پرداخت تسهیلات اشتغال و قرض الحسنه بلند مدت به متقاضیان بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش از خود به جا گذاشته اند.

 

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=2884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰