تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
3

ضرورت نقش مهم رسانه ها در جهاد تبیین/در جنگ نرم ترکیبی رسانه یک سلاح است و باید دست افراد صالح باشد

  • کد خبر : 3343
  • 19 بهمن 1401 - 13:09
ضرورت نقش مهم رسانه ها در جهاد تبیین/در جنگ نرم ترکیبی رسانه یک سلاح است و باید دست افراد صالح باشد
پارتیان امروز- استاندار خراسان شمالی عصر دیروز در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گفت :اخبار ، طرح ها ، تصاویر و نوشته های رسانه ها باید در جهاد تبیین نقش اساسی ایفا کند تا جامعه به سوی رشد و تعالی پیش برود .

به گزارش پارتیان امروز ؛ دکتر محمدرضا حسین نژاد با تاکید بر اینکه راه ارتباط ما با مردم بهره مندی از قدرت های رسانه است ، افزود : قلم یکی از گزینه های مهم در تداوم انقلاب اسلامی و سپر دفاعی در مقابل موضوعات دشمنان قلمداد می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های رسانه ای موجب شناخت بیشتر جامعه از اهداف انقلاب می شود ، گفت: استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب شد تا ایران استوار چهل و چهارمین پیروزی خود را جشن بگیرد بنابراین اگر بتوانیم تجربیات خود را در اختیار نسل جدید قرار دهیم اقدام مهمی را انجام داده ایم و تحقق این مهم به دست اصحاب رسانه خواهد بود .

دکتر حسین نژاد خاطرنشان کرد: دشمنان برای ضربه زدن به کشور از روش های مختلفی همچون ترورهای بیشمار ، تجزیه طلبی ، ایجاد انحراف و… استفاده کردند اما مردم ما در سایه رهبری ، قرآن و انسجام و همدلی اجازه نفوذ این دشمنان را ندادند .

در جنگ نرم ترکیبی رسانه یک سلاح است و باید دست افراد صالح باشد

دادستان خراسان شمالی نیز در این مراسم با فعالیت ده ها صده ها و میلیون ها رسانه علیه نظام اسلامی گفت: درجنگ ترکیبی ابزار رسانه محوریت دارد و رسانه های بیگانه به دنبال تبلیغات سوء بر علیه نظام اسلامی هستند.

سید جواد ایلالی افزود: در جنگ ترکیبی یکی جنگ رسانه ای و یکی جنگ اطلاعاتی محوریت دارد که سرویس های اطلاعاتی با تسخیر رسانه بدنبال اهداف شوم خودشان برای مقابله با نظام مقدس اسلامی هستند و با هدایت افکار عمومی در جنگ ترکیبی به دنبال هدایت افکار عمومی هستند، لذا در اغتشاشات اخیر رسانه ها به نوعی میدان دار و گرداننده این حوادث بودند.

وی با توجه به نقش مسموم رسانه های غرب در اغتشاشات اخیر اظهار داشت:  رسانه ها موجب اغفال و فریب نسل نوجوان و جوان شدند البته همه این جوانان و نوجوانان با عرق ملی و اسلامی بر خواهند گشت و با این جوانان و نوجوانان  به جنگ دشمنان خواهیم رفت.

مدعی العموم خراسان شمالی با اشاره به تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب در روزهای اخیر که موجب عفو‌ میدانی گسترده و فراگیر شد بیان داشت: رسانه های بیگانه آمدند نسل جوان و نوجوان ما را فریب دادند اما رأفت اسلامی با حکمتی که  رهبر انقلاب به آن عمل کردند اینها را مشمول عفو و گذشت قرار داده  و تمام کسانی که در اغتشاشات و حوادث اخیر مرتکب جرم شدند پرونده آنها در هر مرحله ای که باشد متوقف و موجب عفو رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.

وی همچنین به افرادی که در آینده دچار خطا و جرم اینچنچنین شوند نیز اظهار داشت: البته این رأفت اسلامی به معنای این نیست که اگر در آینده مخصوصا کسانی که دارای سوابق اینچنینی هستند می‌خواهند خطا و جرم مشابه انجام دهند مصونیت دارند.

ایلالی با توجه به نقش مهم رسانه و خبرنگار گفت: در جنگ نرم ترکیبی رسانه یک سلاح است و باید دست افراد صالح باشد و در جنگ رسانه ای بایستی افراد توانمند شناسایی شوند تا از ظرفیت آنها در نقطه مقابل دشمن بتوانند به شایستگی مقابله کنند.

وی با اشاره به وظیفه مطالبه گری رسانه ها افزود: رسالت رسانه مطالبه گری است البته مطالبه گری باید در چهار چوب قانون باشد چرا که خط قرمز ما و نظام قانون است.و نباید مطالبه گری منجر به عبور از خط قرمز ها گردد.

دادستان خراسان شمالی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع قضات و دادستانهای کشور بیان داشت: امنیت روانی جامعه جزو حقوق عامه است و دستگاه قضا و خصوصا دادستانها به عنوان مدعی العموم تکلیف دارند از این امنیت دفاع کنند و کسانی که مخالفت کنند قطعا باید در مقابل قانون پاسخگو باشند.

وی بر نقش بی بدیل رسانه ها در ارتقا و پیشرفت استان تاکید و اظهار داشت: رسانه ها در ارتقا و پیشرفت استان نقش کلیدی دارند و باید مدیران و خبرنگاران استان در جهت ارتقای استان مطالبه گری خود از مدیران دستگاهها را در چهار چوب قانون داشته باشند.

ایلالی در خصوص پرونده های اغتشاشات و حوادث اخیر در استان نیز گفت: در استان حدود ۶۵۰ پرونده با حدود ۷۵۰ متهم تشکیل شده بود که با عفوی که مقام معظم رهبری در خصوص اغتشاشات اخیر داشتند در استان ما تمام این افراد مورد عفو و بخشش رهبر انقلاب قرار می گیرند.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور استاندار خراسان شمالی از برگزیدگان جشنواره رسانه ای ابوذر و مدیران فعال رسانه ای در استان تقدیر بعمل آمد.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=3343

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰