تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
6
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی

فراخوان هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در کانون های مساجد

  • کد خبر : 628
  • 11 آبان 1400 - 14:08
فراخوان هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در کانون های مساجد
هشتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با محوریت حمایت از برنامه‌ها، فعالیت‌ها، اقدامات انجام‌شده و طرح‌های ابتکاری حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد فراخوان شد.

به گزارش “پارتیان امروز” ، «هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: هشتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با محوریت حمایت از برنامه‌ها، فعالیت‌ها، اقدامات انجام‌شده و طرح‌های ابتکاری حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی فراخوان شد.

 وی بیان کرد: هشتمین دوره این جشنواره به‌منظور پشتیبانی از برنامه‌ها، فعالیت‌ها، اقدامات انجام‌شده و طرح‌های ابتکاری حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در راستای تقویت هویت ایرانی ـ اسلامی، امیدبخشی، توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری محلی و بومی؛ و محرومیت‌زدایی با محوریت فرهنگ اجرا می‌شود.

شیرازیان با بیان اینکه در برگزاری این جشنواره مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های فعال در میان روستائیان و عشایر اجراشده یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی‌شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد، اظهارکرد: در هر برنامه باید اهداف، شیوه اجرا، نهادهای مشارکت‌کننده و همچنین نحوه تأمین بودجه مشخص و اعلام شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی افزود: برای شرکت در این جشنواره، همچون سال‌های گذشته، می بایست مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات کتابخوانی روستای متقاضی شرکت در جشنواره با امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی، مسئول کتابخانه یا متولی طرح‌های کتاب‌خوانی به همراه برگه‌های موجود در فراخوان تکمیل‌ و به دبیرخانه مرکزی این رویداد ارسال شود.

وی بیان کرد: هیئت‌داوران جشنواره از میان نامزدهای نهایی، ۱۰ روستا یا گروه عشایری برگزیده را به‌عنوان «روستاهای دوستدار کتاب» و ۱۵ روستا را به‌عنوان روستاهای شایسته تقدیر معرفی خواهد کرد.

جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای همکار اعم از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح روستاها و عشایر سراسر کشور برگزار می‌شود.

در حال حاضر ۳۸۹ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی فعالیت دارند.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰