تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
3

فرصت سوزی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی در معرفی جاذبه های گردشگری

  • کد خبر : 6424
  • 20 آذر 1402 - 8:38
فرصت سوزی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی در معرفی جاذبه های گردشگری

به گزارش پارتیان امروز، بسیاری از دستگاههای استان با تشکیل کمیته استقبال از سفرهای نوروزی و دیگر کمیته ها در تلاش برای ماندگاری مسافر در استان هستند تا مسافران با طبیعت و جاذبه های گردشگری استان آشنا شوند و کاسبان استان ما هم بتوانند سهم خودشان را از صنعت گردشگری ببرند. چهل و ششمین دوره […]

به گزارش پارتیان امروز، بسیاری از دستگاههای استان با تشکیل کمیته استقبال از سفرهای نوروزی و دیگر کمیته ها در تلاش برای ماندگاری مسافر در استان هستند تا مسافران با طبیعت و جاذبه های گردشگری استان آشنا شوند و کاسبان استان ما هم بتوانند سهم خودشان را از صنعت گردشگری ببرند.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم درخراسان شمالی با حضور هزار نفر میهمان و عوامل اجرایی به مدت ۱۰ روز برگزار شد؛ ولی متاسفانه اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان نتوانست رسالت سازمانی و دین خود به استان را ادا نموده و این فرصت مناسب را از دست داد.

فرصتی که به همت استاندار ، نماینده ولی فقیه و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در استان فراهم شده بود.

بسیاری از میهمانان در این دوره از مسابقات در گفتگو با پارتیان امروز گفتند که ما نتوانسته ایم با جاذبه های گردشگری استان خراسان شمالی آشنا و از نزدیک این جاذبه ها را دیدن نماییم.

اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان می توانست از این فرصت جهت معرفی جاذبه های گردشگری استان به نحو مطلوب استفاده نماید ولی ظاهر امر اینگونه نبود و جاذبه های استان ما باز هم در معرفی به کشور از سوی مدیران متولی مغفول واقع شد.

بسیاری از عوامل اجرایی و میهمانان که در محل هتل داریوش مستقر بودند به خبرنگار پارتیان امروز گفتند: ما حتی نتوانسته ایم از منطقه گردشگری بابا امان که در یک کیلومتری هتل داریوش است دیدن نماییم.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیز در گفتگو با پارتیان امروز گفت: اداره کل میراث فرهنگی اعلام آمادگی خود برای بازدید مهمانان از موزه گردشگری را به اداره کل اوقاف اعلام نموده ولی استقبالی از سوی این اداره کل صورت نگرفته است.

علی مستوفیان در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص کم کاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در خصوص فرصت سوزی در معرفی جاذبه های گردشگری خراسان شمالی به میهمانان چهل و ششمین مسابقات قرآن کریم اظهار داشت: هر کاری نیاز به بودجه دارد و هیچ بودجه ای برای این کار در نظر گرفته نشده است و همچنین هفته میراث فرهنگی نبوده و مسابقات قرآن بوده است و در زمانهای دیگر جاذبه های استان به مسافران معرفی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص بازدید مهمانان از اماکن گردشگری بابا امان و بش قارداش که نیازی به بودجه نداشت بیان داشت: باید این موارد را بیشتر از بخش خصوصی سوال نمایید و آنها پاسخ گو باشند و متولی گردشگری ۲۰ دستگاه ادرای بوده و اداره کل میراث فرهنگی به تنهایی متولی گردشگری نیست.

وی همچنین از داوری مُهر اصالت برای اولین بار در استان همزمان با برگزاری مسابقات قرآن خبر داد و اظهار داشت برگزاری این دوره از داوری ها نیز مسابقات قرآن را تحت شعاع خود قرار داد.

لازم به ذکر است داوری مُهر اصالت به گفته مدیر کل میراث فرهنگی برای اولین بار در خراسان شمالی هم فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی و معرفی به مهمانان و افراد حاظر در مسابقات قرآن کریم بود که باز هم مغفول واقع شد.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=6424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰