تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
7

ماجرای برداشت لیتیوم چینی‌ها از دریاچه ارومیه چیست؟+ فیلم

  • کد خبر : 6671
  • 04 بهمن 1402 - 13:55
سلاجقه در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه حضور چینی‌ها در دریاچه ارومیه برای برداشت لیتیوم صحت دارد یا خیر، پاسخ داد: بحث لیتیوم و استخراج بهره‌برداری از دریاچه ارومیه توسط چینی‌ها صحت ندارد.

به گزارش پارتیان امروز، به نقل از تابناک؛ چندی پیش، ماجرای برداشت لیتیوم از  از دریاچه ارومیه مطرح شد و علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در واکنش به آن گفت: این موضوع صحت ندارد؛ اما اخیرا دوباره شایعاتی پیرامون این موضوع به راه افتاده، مبنی بر اینکه چینی‌ها برنامه برداشت لیتیوم از دریاچه ارومیه را دارند!

حتی برخی کارشناسان در این زمینه اظهار کردند که چشم‎‌بادامی‌ها در حال مطالعه برای بررسی توجیه اقتصادی استخراج لیتیوم از این دریاچه هستند تا در صورت مقرون به صرفه بودن، شروع به استخراج در حجم وسیع از این منطقه کنند.

سلاجقه در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه حضور چینی‌ها در دریاچه ارومیه برای برداشت لیتیوم صحت دارد یا خیر، پاسخ داد: این روزها اظهاراتی از منابع نامشخص درباره مسائل محیط زیستی مطرح می‌شود که صحت ندارد. بحث لیتیوم و استخراج بهره‌برداری از دریاچه ارومیه نیز از جمله همین مصادیق است.

وی ادامه داد: همچنین ذکر این مهم لازم است که این دریاچه اصلا ظرفیتی برای استخراج لیتیوم از لحاظ حجم ذخیره ندارد؛ بنابراین، خبر حضور چینی ها در این منطقه برای برداشت لیتیوم صحت ندارد؛ تنها ماده موجود در دریاچه ارومیه، نمک است که طبق روال همیشه در حال برداشت است.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=6671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰