تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
4
استاندار خراسان شمالی در جمع هیات یا فاطمه الزهرا:

نقش فرهنگی و تبیینی هیات های مذهبی موثرتر از دستگاه های اجرایی است

  • کد خبر : 4485
  • 21 تیر 1402 - 18:06
نقش فرهنگی و تبیینی هیات های مذهبی موثرتر از دستگاه های اجرایی است
پارتیان امروز- استاندار خراسان شمالی صبح امروز در جمع هیات یا فاطمه الزهرا دانشگاه پیام نور استان با اشاره به نقش مهم و محوری هیات در جهاد تبیین گفت :در جهاد تبیین نقش هیات ها از سایر دستگاه های اجرایی اثربخش تر است که باید این موضوع استمرار یابد

به گزارش پارتیان امروز ، استاندار خراسان شمالی صبح امروز در جمع هیات یا فاطمه الزهرا دانشگاه پیام نور استان با اشاره به نقش مهم و محوری هیات در جهاد تبیین گفت :در جهاد تبیین نقش هیات ها از سایر دستگاه های اجرایی اثربخش تر است که باید این موضوع استمرار یابد

محمدرضا حسین نژاد با بیان اینکه هیات ها مردمی هستند، افزود: هر چه بتوانیم جنبه مردمی بودن  هیات ها و برگزاری مراسمات توسط مردم را حفظ نمائیم موفق تر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در کنار مباحث فرهنگی و مذهبی ، موضوع آب شرب را نیز مورد پیگیری قرار داده ایم، گفت: انتقال آب سرانی، انتقال پساب پتروشیمی به بجنورد ، توسعه راه ها جزو مهم ترین مسائل استان است .

حسین نژاد اظهار داشت: هیات ها در کنار فعالیت های مذهبی، برای دختران به صورت ویژه تر فعالیت های بیشتری ارائه دهند.

وی در ادامه تاکید کرد : تبیین موضوعات مختلف برای کودکان و نوجوانان توسط هیات ها می تواند در شفاف سازی مسائل تحول ایجاد کند.

وی با اشاره به تبلیغات دشمنان در فضای مجازی اظهار داشت: دشمنان به دنبال بوجود آوردن یاس و ناامیدی در بین مردم و خصوصا نسل نوجوان و جوان جامعه هستند و ما وظیفه داریم به این سوالات و شبهات در فضای مجازی جواب های فلسفی بدهیم و این اتفاق به وجود نخواهد آمد مگر با حضور در هیات.

استانداربا توجه به چند وجهی بودن و فعالیت هیات یا فاطمه الزهرا در تمام حوزه ها تصریح کرد: چند وجهی بودن و ورود این هیات در حوزه های مختلف باعث شده است که این هیات یکی از بهترین و موثرترین هیات های استان باشد.

عباس جهانی مدیر هیات یا فاطمه الزهرا ، هیات را حلقه معنوی ، مسله محور و حلقه میانی بین مردم و مسولین دانست و افزود: هیات وظیفه ارتزاق فکری و تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.

علی مفاخری مسئول گروه جهادی هیات یا فاطمه الزهرا، قرارگاه راهیان خدمت را تنها قرارگاه جهادی شهرستان بجنورد دانست که با وجود ۱۵ گروه جهادی در حال خدمت رسانی به مردم شهرستان بجنورد می باشند.

مرتضی نصیری مسئول هنری هیات یا فاطمه الزهرا ، نیز  برگزاری محفل شعر آئینی در ۲۶ تیر ماه با هدف هم افزایی شاعران و مداحان ، احیای سنت شال گذاری و تقدیر از پیر غلامان را از جمله برنامه های این هیات در ۲۶ تیر ماه دانست.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=4485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰