تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
2
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی:

کالای فرهنگی باید تبدیل به قدرت و ثروت شود

  • کد خبر : 1339
  • 25 بهمن 1400 - 10:34
کالای فرهنگی باید تبدیل به قدرت و ثروت شود
پارتیان امروز- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: اقلام فرهنگی از جمله عروسک ها و صنایع دستی منشاء قدرت است که باید بتوانیم از این منابع برای تولید ثروت و قدرت بهره ببریم.
به گزارش پارتیان امروز ؛  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان شمالی شامگاه یک شنبه (۲۴ بهمن) در آئین اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی، با بیان اینکه عروسک به عنوان یک کالای فرهنگی یک قدرت به شمار می رود، گفت: عروسک های باربی و بتمن برای آمریکا هم به عنوان اسطوره، یک قدرت به شمار می رود.
«روح الله حسین پور» با بیان اینکه ادبیات و فرهنگ ما هم سرشار از اسطوره هایی است که تولید قدرت می کند، تأکید کرد: ما باید بتوانیم این اسطوره ها را به نماد و این نمادها را به کالاهای فرهنگی تبدیل کنیم.
وی ، با بیان اینکه ما می توانیم با این کالاهای فرهنگی دنیا را فتح کنیم، افزود: باید همه داشته ها و امکانات ما تبدیل به قدرت شود و اگر در همین جایی که هستیم متوقف شویم، کار چندانی انجام نشده است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: اقلام فرهنگی از جمله عروسک ها و صنایع دستی منشاء قدرت است که باید بتوانیم از این منابع برای تولید ثروت و قدرت بهره ببریم.
«پوریا زارعی استاد» دبیر دومین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان شمالی هم با بیان اینکه در مجموع ۳۰۸ اثر از ۷۱ هنرمند به دبیرخانه این جشنواره رسید، گفت: از این تعداد در بخش «نوشت افزار» ۴۵ اثر، «هدایای فرهنگی» ۲۲۴ اثر و «عروسک» ۳۹ اثر را شامل می شد.
وی با بیان اینکه ۱۶هنرمند عروسک ساز، ۲۰ هنرمند در حوزه نوشت افزار و ۳۵ هنرمند در بخش هدایای فرهنگی شرکت کرده بودند، افزود: هنرمندان شهرستان‌های گرمه، بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج و راز در این دوره از جشنواره حضور یافتند.
آئین اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی با حضور مدیرعامل صندوق هنر ، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی  استانداری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در محل تالار شمس بجنورد برگزار شده بود، با معرفی برگزیدگان بخش های «نوشت افزار»، «هدایای فرهنگی» و «عروسک» پایان یافت.
لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=1339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰