تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
1

کاهش پرونده‌های کمیسیون پزشکی قانونی در خراسان شمالی/امکان برگزاری کمیسیون های مجازی

  • کد خبر : 4763
  • 22 مرداد 1402 - 13:06
کاهش پرونده‌های کمیسیون پزشکی قانونی در خراسان شمالی/امکان برگزاری کمیسیون های مجازی
پارتیان امروز- طی چهار ماه نخست امسال 64 جلسه کمیسیون در پزشکی قانونی استان برگزار شد که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 83 مورد بود

به گزارش پارتیان امروز؛ مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: به دنبال اتخاذ راه کارهای مناسب و برنامه های آموزشی و هماهنگی انجام شده با قضات و پزشکان شاهد کاهش ورودی پرونده های کمیسیون پزشکی در استان می باشیم.

وی افزود: این امر موجب می شود تا پرونده های موجود با توجه به محدودیت شدید نیروی انسانی و کارشناس، با دقت و توجه بیشتر بررسی و در کمیسیون مطرح گردد.

دکتر نورس علت ارجاع پرونده ها به کمیسیون ها  از جمله پرونده‌های روان‌پزشکی که ملزم به طرح در کمیسیون هستند را  از جمله بررسی رشد و کمال عقلی،بررسی درخواست تغییر جنسیت و رفع حجر اعلام نمود.

وی تعداد پرونده های با موضوع روانپزشکی در چهار ماهه نخست امسال در استان را  ۹ پرونده دانست.

دکتر نورس ادامه داد: همچنین در صورت اعتراض افراد به گواهی صادره در بخش معاینات و تعیین علت فوت، بررسی مجدد آن در کمیسیون مطرح می‌شود که در این بخش ۱۴ پرونده معاینات و چهار پرونده تعیین علت فوت تا پایان تیر بررسی شده است.

امکان برگزاری کمیسیون های مجازی

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی اظهار داشت: بیشترین پرونده‌ها در کمیسیون‌های پزشکی قانونی به دنبال شکایت از کادر درمان تشکیل می شوند که در این بخش تا پایان تیر سال جاری  ۱۳ پرونده بررسی قصور احتمالی کادر درمان با موضوعات به ترتیب جراحی دندان(پنج پرونده) دندان(پنج پرونده) بوده و پس از آن پوست و مو،داخلی و گوش و حلق و بینی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در سال گذشته تعداد ۲۱۳ پرونده در جلسات کمیسیون‌های پزشکی قانونی طرح و به نتیجه رسیده‌اند.

دکتر نورس در راستای تکریم ارباب رجوع از برگزاری کمیسیون های مجازی برای افرادی که امکان حضور در کمیسیون های حضوری  را ندارند خبر داد و افزود: در سال گذشته امکان برگزاری کمیسیون‌های مجازی برای ارباب‌رجوع فراهم گردید که بدین ترتیب نیاز به حضور افرد در مکان برگزاری جلسه نمی باشد.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=4763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰