تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
6

گلستان شهریهای بجنورد هم صاحب کتابخانه شدند

  • کد خبر : 815
  • 02 آذر 1400 - 12:40
گلستان شهریهای بجنورد هم صاحب کتابخانه شدند
نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی؛ استان خراسان شمالی، دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه فرصت‌های مطالعاتی است

به گزارش ” پارتیان امروز”  از خراسان شمالی،وحیدی نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس اسلامی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: امروزه در دنیا، جنگ و برخورد اراده هاست و این اراد‌ه ها مبتنی بر دانش است و دانش نیز مبتنی بر کتاب است.

این نماینده افزود: استان خراسان شمالی دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه فرصت‌های مطالعاتی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز  آغاز بهره برداری از کتابخانه گلستان شهر را رویدادی پر اهمیت دانست و آن را به مردم بجنورد و اهالی این شهرک تبریک گفت.

حسین فرخنده افزود: به رغم وضعیت اقتصادی استان،سرانه مطالعه خراسان شمالی نزدیک به میانگین کشوری است.

وی با اشاره به داده های پیمایش مصرف کالاهای فرهنگی- که توسط پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجام رسیده اظهار کرد: مردم استان بیش از میانگین کشوری کتاب های غیر درسی مطالعه می کنند و همچنین بیش از میانگین کشوری، کتاب از کتابخانه ها امانت می گیرند که این امر نشانه و علامت خوبی از وضع کتابخوانی در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: میزان امانت گیری کتاب در سال ۹۸ (قبل از کرونا) نسبت به سال ۹۷، بیست و پنج درصد افزایش داشت که این امر می تواند نشانه ای از وضعیت رو به رشد کتابخوانی در استان باشد که بی شک افزایش سرانه فضای مطالعه در این امر موثر بوده است.

فرخنده بیان کرد: اگر توسعه را به درختی تشبیه کنیم بی شک ریشه و تنه آن دانش و فرهنگ است و رفاه و رشد اقتصادی و ثروت میوه های آن هستند و باید توجه داشته باشیم بدون توجه به ریشه و مراقبت از آن میوه های خوبی بدست نخواهیم آورد.

وی گفت: در کنار توجه به زیر ساخت هایی همچون راه و کارخانجات و شبکه های مختلف، توجه به کتابخوانی و مطالعه هم یک نیاز عاجل و فوری است.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان هم در این مراسم گفت: این کتابخانه در زیر بنای ۴۳۰ متر مربع با همکاری ادارات کل راه شهرسازی و کتابخانه عمومی استان با هزینه ده میلیارد ریال ساخته و تجهیز شد.

مهدی آریان افزود: این کتابخانه شامل یک مخزن با ظرفیت سه هزار کتاب و بخش‌های مطالعه آقایان، بانوان، کودکان، نشریات، منابع دیداری، شنیداری و فرهنگی است.

وی با اشاره به خدمات این اداره کل برای ارائه خدمات به شهروندان در دوره شیوع بیماری کرونا، ایجاد پیک کتاب و در فضای مجازی نشست کتابخوان، معرفی کتاب نقد کتاب، و برپایی محافل ادبی را از آن جمله عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰