تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
2
معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست:

یوزپلنگ سرمایه ملی است

  • کد خبر : 4151
  • 04 خرداد 1402 - 1:31
یوزپلنگ سرمایه ملی است
پارتیان امروز - معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از منطقه میاندشت جاجرم گفت: یوزپلنگ سرمایه ملی است و برای حفاظت از این گونه در خطر انقراض نیازمند کار جهادی هستیم.

به گزارش پارتیان امروز ؛ دکتر اکبری معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در سفری یک روزه از پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم بازدید نمود.

در این بازدید دکتر اکبری از کرویدور میاندشت توران و همچنین حاشیه جنوبی پناهگاه حیات وحش میاندشت محل دیده شدن یوزپلنگ آسیایی دیدن نمود.

دکتر اکبری در خصوص مشاهدات یوزپلنگ در منطقه میاندشت گفت: یوزپلنگ سرمایه ملی است و برای حفاظت از این گونه در خطر انقراض نیازمند کار جهادی هستیم وی افزود: میاندشت جاجرم در خراسان شمالی و شاهرود و میامی در استان سمنان آخرین زیستگاه های یوز پلنگ آسیایی هستند.

وی  با اشاره به تلاش های خوب محیط بانان منطقه افزود: تلاش برای نجات این گونه ارزشمند از رسالت های ماست و امیدواریم نسل آینده نیز از حضور یوزپلنگ بهره مند شوند.

بازدید از منطقه فنس کشی شده واقع در پاسگاه محیط بانی دوشاخ و بازدید از منطقه قرق اوزوم و بهار واقع در حاشیه شمالی پناهگاه حیات وحش میاندشت همچنین بازدید از منطقه حفاظت شده قرخود از دیگر برنامه های این سفر یکروزه معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست بود .

پناهگاه حیات وحش میاندشت با ۸۵ هزار هکتار یکی از بهترین زیستگاههای یوزپلنگ آسیایی در کشور است و در دو ماهه اول سال جاری تاکنون چهار مرتبه یوزپلنگ در این منطقه مشاهده شده است.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=4151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰