تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
6
مدیر کل حمل ونقل و راهداری خراسان شمالی:

۶۰ درصد فوتی ها در محور مواصلاتی بجنورد به جنگل گلستان در ۴۵ کیلومتر یک طرفه/ ۱۵ تیم راهداری آماده خدمت رسانی به مسافران/ ۱۰ درصد عقب ماندگی خراسان شمالی در راههای روستایی نسبت به کشور

  • کد خبر : 4379
  • 04 تیر 1402 - 0:11
۶۰ درصد فوتی ها در محور مواصلاتی بجنورد به جنگل گلستان در ۴۵ کیلومتر یک طرفه/ ۱۵ تیم راهداری آماده خدمت رسانی به مسافران/ ۱۰ درصد عقب ماندگی خراسان شمالی در راههای روستایی نسبت به کشور
پارتیان امروز- مدیر کل حمل و نقل و جاده ای خراسان شمالی :۱۴ اکیپ با تعداد ۱۲۰ راهدار در قالب ۱۵ تیم راهداری آماده خدمات رسانی به مسافران در محور جاده های استان می باشند.

به گزارش پارتیان امروز ، محمد مشتری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در نشست خبری گفت: ۶۰ درصد فوتی های در محور مواصلاتی بجنورد به جنگل گلستان در ۴۵ کیلومتر یک طرفه است.

مشتری با اشاره به فعالیت پیمانکار در ۴۵ کیلومتر باقی مانده ابراز امیدواری نمود با پرداخت مطالبات پیمانکار توسط شرکت ۲۰ کیلومتر آن به زودی زیر بار ترافیک برود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل خراسان شمالی با اشاره به سفرهای تابستانی در مسیر مواصلاتی جاده های خراسان شمالی افزود: ۱۴ اکیپ با تعداد ۱۲۰ راهدار در قالب ۱۵ تیم راهداری آماده خدمات رسانی به مسافران در محور جاده های استان می باشند.

وی خط کشی ۳۰۰ کیلومتر، اجرای علائم افقی و خط نوشته به مقدار ۲ هزار متر مربع در معابر تعمیرات و نصب گاردریل و نرده به طول ۲ کیلومتر، تهیه و نصب ۳ هزار علائم  مرمت و نصب جدید تجهیزات تابلوهای اطلاعاتی به طول ۷۰ متر مربع ، ایجاد شیارهای لرزاننده به طول ۲۰ کیلومتر ، ایجاد روشنایی نقطه ای در ۵ نقطه و ایجاد روشنایی شبکه ای به طول ۹۰ کیلومتر را از جمله اقدامات این اداره کل عنوان نمود.

مشتری با اشاره به موارد زیاد تصادفات در مسیر جاده بابا امان به بجنورد بیان داشت: بیشترین تصادفات در جاده بابا امان تا بجنورد به خاطر سرعت زیاد رانندگان به دلیل عرض زیاد  جاده است و دوربین های ثبت تخلف در راستای کاهش تصادفات در این مسیر نصب شده است.

وی در خصوص بحث نظارتی این اداره کل از نصب ۲۷ دوربین در طول راههای مواصلاتی خبر داد و گفت: تمام تخلفات به صورت آنلاین توسط این دوربین ها رصد می شود و در صورت هر گونه مسدودی و مشکلی در کم ترین زمان نسبت به رفع مشکل توسط نیروهای امدادی اقدام می گردد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با اشاره به اینکه ۱۰۰  درصد دوربین های ثبت تخلفات در محورهای مواصلاتی استان فعال می باشند گفت:سامانه ثبت تخلف در این مسیرها وجود دارد که علاوه ثبت تخلف نقطه ای نسبت به ثبت تخلف سرعت متوسط هم اقدام می نمایند.

وی همچنین تصریح کرد در  راستای رصد ماندگاری مسافران در استان ۵۱ دوربین تردد شمار و پلاک خوان در مسیرهای مواصلاتی استان نصب شده که می توانند وضعیت ماندگاری مسافران را در استان رصد نمایند.

۹۰ کیلومتر راههای روستایی تا پایان سال آسفالت می شوند.

این مسئول با اشاره به وضعیت نامطلوب راههای روستایی تا قبل از انتقال راههای روستایی به اداره کل حمل و نقل بیان داشت: خوشبختانه از  سال گذشته تا کنون ۱۰۰ کیلومتر از راههای روستایی احداث و آسفالت شده است و در صورت جذب اعتبارات ۹۰ کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال آسفالت و احداث خواهد شد.

وی  راههای روستایی استان را ۴ هزار و ۶۵۲ کیلومتر عنوان و افزود: ۲ هزار و ۱۶۴ کیلومتر از این راهها آسفالت و مابقی نیز شوسه و یا خاکی است.

مشتری تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه روستایی در استان را ۱۶۷ روستا به مقدار ۶۶۴ کیلومتر دانست.

وی شهرستانهای فاقد راه روستایی را به ترتیب مسیرهای حوزه شیروان مانه و سملقان و راز و جرگلان عنوان و بیان داشت در شهرستان جاجرم یک روستا فاقد راه روستایی می باشد که در سال جاری این یک روستا نیز دارای راه روستایی خواهد شد ولی در شهرستان گرمه یک روستا فاقد راه روستایی می باشد که به دلیل طولانی بودن نیاز به دو سال زمان دارد.

۱۰ درصدی عقب ماندگی خراسان شمالی در راههای روستایی نسبت به کشور

مشتری عقب ماندگی خراسان شمالی در راههای روستایی نسبت به کشوری را نسبت به سال ۱۴۰۰ ده درصد عنوان و افزود: در سطح کشور ۲ هزار کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت شده است که استان خراسان شمالی با این آمار ۱۰ درصد نسبت به میانگین کشوری عقب ماندگی دارد.

وی میانگین شاخص کشوری در راههای روستایی را ۸۱ و ۴ دهم و در استان خراسان شمالی ۷۶ و ۳ دهم عنوان و در خصوص آسفالت راههای مواصلاتی در کشور را ۵۳ و ۴ دهم و در خراسان شمالی ۴۶ و ۵ دهم عنوان نمود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل خراسان شمالی نقاط حادثه خیز استان را نسبت به آمار سال ۱۳۹۵ نود و شش نقطه بیان و افزود: نقاط حادثه خیز هر ۳ سال بر اساس تصادفات اعلام می شوند که بر اساس اعلام سال قبل نقاط حادثه خیز استان ما به ۱۶ نقطه کاهش یافته است.

وی از وجود ۸۱۱ ناوگان مسافر بری در استان خبرداد و تصریح کرد: ۱۵۳ اتوبوس و ۲۴۷ مینی بوس و ون و ۴۱۱ سواری کرایه ناوگان مسافر بری استان را تشکیل می دهند.

مشتری همچنین با توجه به ابلاغیه واردات ۲۰۰۰ هزار اتوبوس ، سهم استان را  ۱۵ اتوبوس بیان نمود و ابراز امیدواری نمود با ورود این اتوبوس ها به استان ناوگان مسافر بری استان به وضعیت مطلوبی برسد.

۶۰ اتوبوس آماده خدمت به زائرن اربعین/ اختصاص هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور

مشتری از آمادگی ناوگان حمل و نقل استان برای زائرین اربعین خبر داد و افزو: ۶۰ اتوبوس آماده خدمت رسانی به زائران اربعین در استان می باشند.

وی در ادامه به اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اختصاص یافت که ۸۰۰ میلیارد تومان سهم ساخت راه های روستایی، ۲۱۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط پرحادثه محورهای مواصلاتی و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای اقدامات در محورهای فرعی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: اعتباراتی که برای ساخت راه های روستایی این استان در نظر گرفته شده است ۲۷۰ میلیارد تومان آن از محل مدیریت برنامه و بودجه کشور، ۳۲۰ میلیارد تومان از منابع استانی و ۲۱۰ میلیارد تومان از محل وزارت راه و شهرسازی در تامین قیر رایگان است.

وی اضافه کرد: همچنین ۹۵ میلیارد تومان از محل منابع ملی، ۸۰ میلیارد تومان از محل منابع راه و شهرسازی و ۲۰ میلیارد تومان از منابع استانی و ۱۵ میلیارد نیز از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت برای رفع نقاط پرحادثه در نظر گرفته شده است.

 

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=4379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰