تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
4
مدیر کل بیمه سلامت استان

۷۰ درصد جمعیت استان خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت

  • کد خبر : 574
  • 29 مهر 1400 - 16:44
۷۰ درصد جمعیت استان خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت
مدیر کل بیمه سلامت در نشست خبری که امروز صبح به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شده بود از پوشش 70 درصدی جمعیت استان در بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش “پارتیان امروز” مدیر کل بیمه سلامت در نشست خبری که امروز صبح به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شده بود از پوشش ۷۰ درصدی جمعیت استان در بیمه سلامت خبر داد.

دکتر محسن رعنایی گفت: در راستای تحقق بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه که باید تمامی خانوارهای ایرانی حداقل دارای یک پوشش بیمه  پایه باشند، اداره کل بیمه سلامت استان اقدام به تحت پوشش قرار دادن ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان نموده است.

وی جامعه بیمه شده ، بیمه سلامت استان را قریب به ۷۰۰ هزار نفر  که چهارصد و چهل و هفت هزار نفر را در مراکز روستایی وعشایری و  یکصد و ۶۰ هزار نفر را افراد دارای بیمه سلامت همگانی در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر دانست و بیان داشت: در استان ما قریب  ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده از جمعیت قریب به یک میلیون نفر ی استان تحت پوشش بیمه سلامت می باشند.

دکتر رعنایی اظهار داشت: جهت حمایت از بیماران کرونایی سازمان بیمه سلامت برای آسایش بیماران کرونایی زمان انتظار اتصال بیمه را حذف نموده و به محض بستری شدن و یا درخواست هر فردی بلافاصله و بدون زمان انتظار تحت پوشش بیمه  سلامت قرار گرفته و می تواند از حمایت های بیمه سلامت استفاده نماید.

وی در بحث هوشمند سازی بیمه سلامت افزود: از اسفند ۹۷ کارهوشمند سازی دراستان خراسان شمالی از شهرستان اسفراین آغاز و به کل استان در حال فراگیری می باشد.

مدیر کل سلامت استان اجرای طرح هوشمند سازی خدمات پزشکی به بیمه شدگان در استان را بسیار مطلوب دانست و افزود: اکثر مراکز طرف قرارداد با این اداره کل تمام خدمات خود را به صورت الکترونیکی به بیمه شدگان ارائه می نمایند.

دکتر رعنایی از ۱۲ برابر شدن رشد نسخ الکترونیکی اداره کل بیمه سلامت استان خبر داد و گفت: در زمینه نسخ الکترونیکی پیچیده شده در ابتدای سال جاری  پنج و نیم درصد نسخ الکترونیکی بوده که نسبت به کشور در رتبه سوم از آخر بودیم ولی اکنون به ۶۵ درصد رسیده و ۱۲ برابر رشد نسخ الکترونیکی را داشته ایم.

وی در خصوص ارایه خدمات نظام ارجاع این اداره کل به تمام بیمه شدگان گفت: تمامی خدمات پزشکی برای بیمه شدگان به شرط رعایت سیستم ارجاع به صورت رایگان انجام خواهد شد.

 

مدیرکل سلامت استان با اجرای طرح سیستم انتصاب گفت: درطرح سیستم  انتصاب  که از ابتدای آبان ماه سال جاری اجرایی خواهد شد برای هر ۲۲۰۰ نفر یک پزشکی که در بیرون از مرکز سلامت مطب دارد انتخاب گردیده و بیمه شدگان به این پزشک منتصب خواهند شد. و تمام خدمات را باید از پزشک منتصب دریافت نمایند.

دکتر رعنایی با توجه به ارسال اسناد پزشکی در سالهای گذشته در بازه زمانی ۸ ماهه از افزایش این بازه زمانی برای رفاه بیمه شدگان خبرداد و افزود: در سال های گذشته بیمه شده تا  ۸ ماه فرصت داشت که اسناد پزشکی خود را تحویل اداره کل بیمه سلامت نماید ولی در ایام کرونا به جهت دسترسی بیشتر مردم ارسال اسناد تا یک سال تمدید شده است و بیمه شده فرصت دارد تا یکسال اسناد خود را تحویل نماید.

مدیر کل سلامت استان با اشاره به تعداد بستری شدگان کرونا در سال ۱۳۹۹ گفت: در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۶۰۰ نفر از بیماران کرونایی بستری شده تحت پوشش این بیمه بودند که در ۴ ماهه سال جاری این آمار معادل ۳۳۰۰ نفر می باشد و در صورت وقوع پیک ششم با افزایش آمار بستری شدگان مواجه خواهیم شد.

وی حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمانهای اما م وشهدا، دیدار با امامان جمعه و فرمانداران مرکز استان و شهرستانها،  تجلیل از شهدای مدافع سلامت و برگزاری مسابقات را از جمله برنامه های این اداره کل در هفته سلامت بیان نمود.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰