تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
5

امروز قرآن دوای دردهای بشریت است

  • کد خبر : 6289
  • 09 آذر 1402 - 17:28
امروز قرآن دوای دردهای بشریت است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: با توجه به ظلم و ستم، فساد و بی عدالتی های موجود در جهان، امروز قرآن دوای دردهای بشریت است.   به گزارش پایگاه  خبري پارتیان امروز ، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی در آیین افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم که در محل  سالن آمفی تئاتر هتل […]

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: با توجه به ظلم و ستم، فساد و بی عدالتی های موجود در جهان، امروز قرآن دوای دردهای بشریت است.

 

به گزارش پایگاه  خبري پارتیان امروز ، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی در آیین افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم که در محل  سالن آمفی تئاتر هتل داریوش بجنورد در حال برگزاری است، اظهارکرد: با توجه به وجود بیماری های روحی روانی، ظلم و ستم، فساد و بی عدالتی ، آدمکشی و کودک کشی در جهان، امروز دوای درد بشریت قرآن است.

وی با بیان اینکه قرآن کتابی برای هدایت بشر است، افزود: در جهان کنونی برخی قرآن این کتاب هدایت الهی را فراموش کرده‌اند که آن را آتش زده و یا انسان‌های بیگناه، کودکان و زنان را با بمب‌های فراوان از بین می‌برند.

وی با تاکید بر عمل به دستورات قرآن کریم و اینکه پیامبر اکرم قرآن مجسمه است، افزود: با نگاه به قرآن و دستورات آن می توان تحول را در همه موارد مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه قرآن نور است و صرفا قرائت آن در هر خانه‌ای آن محل را نورانی می‌کند، گفت: قرائت قرآن در منازل نزاع و اختلاف‌ها را از بین می‌برد، و این در حالیست که اگر معانی و الفاظ آن را هم بخوانیم قعا با قران مانوس می‌شویم.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه خداوند خالق قرآن، جبرئیل آورنده و پیامبر اسلام گیرنده و مخاطبش تک تک انسان‌ها هستند، گفت: با قرائت، درک و نگرش در آیات این کتاب آسمانی متوجه بزرگی و عظمت این آیات الهی می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم کتاب هدایت برای همه انسان ها اعلام از متقین و محسنین است، گفت: همه انسان‌ها برای رستگاری و برخورداری از زندگی سالم نیاز به این دارند تا بر سر سفره قرآن قرار بگیرند.

نوری با تاکید بر اینکه قران کتاب و قانون اساسی همه مسلمانان است، افزود: هنگامی که منجی آخر زمان ظهور کند تمامی قانون های اساسی ملت ها و حکومت ها چه شرقی و چه غربی باطل میشود و تنها قرآن کریم باقی می ماند.

وی با اشاره به اینکه میزبانی مسابقات قرآن کریم توفیقی برای خراسان شمالی است، یادآورشد:  از همه مسئولان استان، صنایع و کارخانجات بخش خصوصی و سازمان اوقاف و امور خیریه تقدیر میکنیم تا سبب شدند چنین مراسم باشکوهی برای قرآن در این منطقه برگزار شود.

 

براساس این گزارش، چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت کننده ممتاز کشوری، ۴۰ داور مسابقات بین‌المللی و برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان‌های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزاده‌گان و دارالقرآن‌ها از نهم تا ۱۸ ماه جاری در بجنورد در بخش‌های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=6289

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰