تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
8

رقابت ۸۰ راس اسب در آغاز فصل بهاره کورس اسبدوانی گنبدکاووس

  • کد خبر : 3937
  • 09 اردیبهشت 1402 - 15:16
رقابت ۸۰ راس اسب در آغاز فصل بهاره کورس اسبدوانی گنبدکاووس
پارتیان امروز - روز نخست هفته اول مسابقات کورس اسبدوانی فصل بهاره گنبدکاووس با رقابت ۸۰ راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" در هشت دور به مسافت‌های یک‌هزار و ۱۲۰۰ متری عصر پنجشنبه باحضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پارتیان امروز،به نقل از ایرنا، در دور نخست این مسابقات ۱۲ راس اسب‌ بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس پنج به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب “آلپای رمضانی”، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های “خان بیگلر گز” و “محک سعادت” به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه‌ سال نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس سه بود و با حضور ۶ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب “آترین حقانی” اول شد و اسب‌های “آرتا حبیب ایشان” و “طاغن بای” به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته اول مسابقات سوارکاری کورس بهاره گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس هفت بود که با شرکت ۱۱ راس اسب و به مسافت یک‌هزار متر برگزار شد و در پایان اسب “سرفینا” با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های “تندناز” و “کوئین لیدی” به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس پنج بود و با شرکت ۹ راس اسب به مسافت یک‌هزار متر برگزار شد، اسب “آنلی” سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های “گل آقا” و “بل فوکوس” به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات میان اسب‌های سه ساله نژاد دوخون مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۱ راس اسب و به مسافت یک‌هزار متر برگزار شد و در پایان اسب “ژان ژاک روسو” اول شد و اسب‌های “بوران” و “بندر بندر” به ترتیب دوم و سوم شدند.

دور ششم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس چهار بود، با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت یک‌هزار متر برگزار شد و اسب “آنا تیس” سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های “بلا روزا” و “سلطانا بوی” به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت دور هفتم میان ۱۱ راس اسب‌ بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۶ بود که در مسافت یک‌هزار متر با هم به رقابت پرداختند و در پایان اسب “طوفان نیاز آباد” اول شد و اسب‌های “تکتاز” و “مروه نور” به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین رقابت در دور هشتم و آخر روز نخست هفته اول مسابقات سوارکاری کورس بهاره گنبدکاووس میان ۱۰ راس اسب سه ساله نژاد دوخون مبتدی و نبرده به مسافت یک‌هزار متر برگزار شد و در پایان اسب “کوماتسو” اول شد و اسب‌های “اورهان” و “دلبرانه” به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته اول این مسابقات در پایان مبلغ هفت میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است روز دوم و پایانی این هفته از مسابقات سوارکاری گنبدکاووس عصر فردا جمعه هشتم اردیبهشت در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از ۲ سال پیش با شیوع ویروس کووید ۱۹ از حضور تماشاگران در برخی هفته‌ها به سبب وضعیت قرمز کرونایی جلوگیری می‌شد.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به‌ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=3937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰