تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
4

انتخابات فرصتی برای اعمال اراده ملت در حاکمیت و سرنوشت خود آنان است

  • کد خبر : 4528
  • 12 مرداد 1402 - 0:09
انتخابات فرصتی برای اعمال اراده ملت در حاکمیت و سرنوشت خود آنان است
پارتیان امروز- رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی صبح امروز در جمع کارشناسان و روسای ادارات حوزه ی سیاسی و انتخابات فرمانداری ها و بخشداری ها آنها را بستر سازان تحقق اراده ی مردم با انتخاباتی سالم خواند.

به گزارش پارتیان امروز ، رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی صبح امروز در جمع کارشناسان و روسای ادارات حوزه ی سیاسی و انتخابات فرمانداری ها و بخشداری ها آنها را بستر سازان تحقق اراده ی مردم با انتخاباتی سالم خواند.

حسن ناهیدی گفت: انتخاب کردن و انتخاب شدن، هر دو در نظام ما برای مردم داوطلبانه است، اما مشارکت عمومی در انتخابات را مهم خواند چون اولا فرصتی برای اعمال اراده ی مردم در حاکمیت است، ثانیا، نشانه رشد سیاسی جامعه بوده و ثالثا نتیجه ی انتخاب مردم در ۴ سال سرنوشت همه ی ملت اثر گذار است.
ناهیدی به فتنه جویی های دشمن با استفاده از ابزار رسانه و عوامل داخلی اش اشاره کرد و گفت همانگونه که انتخابات برای مشارکت مردم در سرنوشت خود فرصت است، دشمن هم به آن به عنوان فرصت نگاه می کند و هرجایی که احساس کند جنگ برایش هزینه دارد از ابزار رسانه و فضای مجازی برای ایجاد ناپایداری و بی اعتمادی استفاده می کند .
ناهیدی با تاکید براینکه قانونگرایی باید به فرهنگ غالب در جامعه تبدیل شود، گفت :
عدم مشارکت در انتخابات ممکن است عدم تعهد شخصی به قانون و قانون گریزی را در پی داشته باشد که باعث افزایش پرونده های قضایی و کیفری می شود و به مصلحت نظام نیست .
در ادامه ی این نشست، حسین پور مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری نیز به خدمات دولت به ویژه تاسیس دو شهرستان در سالجاری اشاره کرد و گفت کارکنان حوزه ی سیاسی و انتخابات فرمانداری ها و بخشداری ها به عنوان پیشانی فرآیند انتخابات با اطلاع رسانی خدمات دولت امید را به جامعه تزریق کنند .
در این جلسه قانون انتخابات و فرآیند انتخابات، توسط حاضرین بازخوانی و به سوالات پیرامون این موضوعات پاسخ داده شد.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=4528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰