تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
4

محققان با هوش مصنوعی، سیگنال‌های مغزی مرتبط با بهبود افسردگی را شناسایی کردند

  • کد خبر : 5489
  • 13 مهر 1402 - 22:49

دانشمندان در آمریکا با ترکیبی از کاشت الکترود و تجزیه‌وتحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی موفق شدند برخی تغییرات مربوط به فعالیت مغزی در‌زمینه بهبود افسردگی را شناسایی کنند. این دستاورد به محققان کمک می‌کند تا روش‌های بهتری را برای بهبود افسردگی پیشنهاد دهند و رویکردهای موفق‌تری را برای درمان این بیماری در پیش بگیرند. محققان […]

دانشمندان در آمریکا با ترکیبی از کاشت الکترود و تجزیه‌وتحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی موفق شدند برخی تغییرات مربوط به فعالیت مغزی در‌زمینه بهبود افسردگی را شناسایی کنند. این دستاورد به محققان کمک می‌کند تا روش‌های بهتری را برای بهبود افسردگی پیشنهاد دهند و رویکردهای موفق‌تری را برای درمان این بیماری در پیش بگیرند.

محققان از یک ایمپلنت‌ برای نظارت بر الگوها و سیگنال‌های مغز استفاده می‌کنند. آن‌ها در مطالعه‌ای جدید توانستند برخی تغییرات مربوط به سیگنال‌های مغزی مرتبط با سطوح مختلف افسردگی را با کمک یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی پایش کنند.

در مطالعه انجام‌شده، ۱۰ بیمار مبتلا به افسردگی که در مقابل درمان مقاومت کرده بودند، در یک دوره شش‌ماهه درمان «تحریک عمیق مغز» (DBS) شرکت کردند. نتایج روش جدید با نتایج قبلی متفاوت بود و نشان می‌داد که استفاده از هوش مصنوعی برای محققان دستاورد خوبی به‌همراه داشته است.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=5489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰