تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
5
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی

به خواسته ها و مشکلات مردم رسیدگی و مطالبات به حق آنان را تا حصول نتیجه پیگیری نمایید/دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان مبنی بر افزایش مرخصی پایان هفته مددجویان

  • کد خبر : 1174
  • 24 دی 1400 - 1:24
به خواسته ها و مشکلات مردم  رسیدگی و  مطالبات به حق آنان را تا حصول نتیجه پیگیری نمایید/دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان مبنی بر افزایش مرخصی پایان هفته مددجویان
پارتیان امروز- رئیس کل دادگستری استان در بازدید از حوزه قضایی بخش سرحد و قوشخانه(لوجلی) : به خواسته ها و مشکلات مردم رسیدگی و مطالبات بحق آنان را تا حصول نتیجه پیگیری نمایید.

به گزارش پارتیان امروز ، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری استان  در پایان دور اول سفر به حوزه های قضایی استان در حوزه قضایی بخش سرحد و قوشخانه(لوجلی) در بازدید از دادگاه عمومی و همچنین شورای حل اختلاف این بخش با تنی چند از مراجعین دیدار و به خواسته ها و مشکلات قضایی آنان رسیدگی و دستور پیگیری های لازم را صادر کرد.

مقام عالی قضایی استان با تأکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت مراجعین، از رئیس ،قضات و کارکنان این مجموعه خواست با بهره گیری از اخلاق اسلامی در تمامی مناسبات اداری و کاری به ویژه در فرایند دادرسی و انجام فعالیتهای قضایی ، به خواسته ها و مشکلات مردم رسیدگی و مطالبات به حق آنان را تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.

حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده شاخص های عملکردی این حوزه قضایی را در مجموع قابل قبول ارزیابی و سپس در دیدار با اعضاء و کارکنان شورای حل اختلاف بر اهمیت حصول سازش در پرونده های دارای قابلیت مصالحه تأکید کرد.

وی همچنین ضمن شرکت در یک جلسه صلح و سازش برگزار شده در یکی از حوزه های شورای حل اختلاف، از حصول مصالحه در این پرونده ابراز خرسندی نمود و در ادامه تلاش مضاعف و اهتمام جدی اعضاء و کارکنان این مجموعه را در راستای اصلاح ذات البین ستودنی توصیف کرد.

رئیس کل دادگستری استان در بازدید از زندان شیروان: هدف نظام اسلامی از اعمال و اجرای مجازات های قانونی به هیچ وجه انتقام گیری نیست.

رئیس کل دادگستری استان در مسیر بازگشت از حوزه قضایی بخش سرحد و قوشخانه(لوجلی) سری هم به زندان شیروان زد و مورد استقبال گرجی، مدیر کل زندان های استان و دست اندرکاران این مجموعه و همچنین دادستان عمومی و انقلاب شیروان قرار گرفت.

براتی زاده پس از بازدید چند ساعته از بخش های مختلف زندان شیروان به ویژه بخش اشتغال و حرفه آموزی، از تلاش های مدیران قضایی و رئیس زندان شیروان و به ویژه مدیر کل زندان های استان به لحاظ توسعه برنامه های اصلاحی اعم از آموزشی و فرهنگی و تقویت زمینه های اشتغال و حرفه آموزی مددجویان و بهبود دیگر شاخص های عملکردی در این مجموعه قدردانی نمود.

وی در جریان گفتگوی چهره به چهره و نیز طی جلسه اختصاصی با مددجویان که در قالب شورای طبقه بندی زندان شیروان برگزار شد به درخواست های مطروحه از سوی ۱۰ مددجو رسیدگی و حسب مورد دستورهای مقتضی صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان این بازدید وضعیت زندان شیروان را در مجموع مطلوب توصیف و عنوان کرد: خوشبختانه زندان های استان از جمله زندان شیروان از حیث شاخص های عملکردی همواره جایگاه خوبی دارند و به همین اعتبار از گذشته تا حال در رتبه های ممتاز کشوری قرار دارد و یمن تقویت سطح تعاملات مؤثر فی مابین قضات و مدیران زندان ها از جمله تعدد موارد بازدیدهایی هم که از گذشته تا کنون انجام شده حکایت از آن دارد که کارهای بسیار متنوع فرهنگی و اجتماعی برای اصلاح مددجویان به انجام رسیده که در موارد عدیده ای موفقیت های قابل ملاحظه ای به دست آمده است که این زحمات جای تقدیر و تشکر دارد.

براتی زاده گفت: هدف نظام اسلامی از اعمال و اجرای مجازات های قانونی به هیچ وجه انتقام گیری نیست بلکه در تلاش است تا زمینه های اصلاح و باز اجتماعی شدن مددجویان را به بهترین وجه ممکن فراهم سازد.

مقام عالی قضایی استان در بازدید از شرکت تولیدی فرش دستباف : بدون شک فرش ایرانی سرشار از ذوق و خلاقیت و ابتکار است.

مقام عالی قضایی استان در ادامه و در مسیر بازگشت از زندان شیروان در شهر بجنورد از ۳ واحد تولیدی که حسب مورد در حوزه اشتغال مددجویان با اداره کل زندان های استان همکاری داشتند بازدید و از تلاش های مدیر کل زندان های استان جهت تسهیل موجبات اشتغال زایی و حرفه آموزی مددجویان در این واحدهای تولیدی و نیز از همکاری و مساعدت مدیران این مجموعه ها و همراهی مؤثر آنان با دستگاه قضایی و اداره کل زندان ها در مسیر بکارگیری زندانیان در فضای کسب و کار قدردانی کرد.

براتی زاده در بازدید از شرکت تولیدی فرش دستباف اعلابافان در بجنورد که در حال حاضر توسط یک زوج غیربومی استان مدیریت می شود از زحمات دست اندرکاران این واحد تولیدی که از مددجویان زن جهت اشتغال و انجام کار استفاده می کنند تقدیر کرد.

وی اظهار کرد: بدون شک فرش ایرانی سرشار از ذوق و خلاقیت و ابتکار است و بعنوان هنری بسیار اصیل و ظریف به شمار می رود که با توجه به کیفیت بالای آن ، در اقصی نقاط دنیا به نام ایران شناخته شده است و خوشبختانه در استان ما با تلاش های بی وقفه زمینه های لازم برای توسعه این هنر ناب و سنتی توسط این زوج پرتلاش و هنرمند و دلسوز فراهم شده و این تلاش ها قابل تقدیر است؛ به ویژه اینکه برای انجام کار و گسترش این هنر از بانوانی استفاده می شود که زندانی هستند و با این کار فرصتی امیدآفرین و کمکی بسیار ارزنده به آنان و خانواده هایشان خواهد شد و قطعا این شرایط گامی مهم و هدایت بخش و سازنده برای مددجویانی است که از این هنر اصیل ایرانی می توانند به نحو شایسته برای رسیدن به اهداف و آرزوهای خود در مسیر بهتر شدن و اصلاح و تربیت بهره مند شوند.

مدیر این واحد تولیدی نیز ضمن قدردانی از حمایت های راهگشای دستگاه قضایی از واحدهای تولیدی در استان، این حضور مسئولین به ویژه رویکرد حمایتی دستگاه قضایی را مایه دلگرمی و بعنوان پشتوانه قوی در تداوم و توسعه فعالیت های تولیدی در این مجموعه توصیف کرد.

خوانساری با اشاره به اشتغال زایی ۱۲ نفر از مددجویان در این واحد تولیدی بیان کرد: هم اکنون تولیدات این مجموعه که کیفیت بسیار بالایی هم داردبه کشورهای چین و هندوستان صادر می شود و به همت تلاش های این واحد تولیدی، نمایشگاه های بین المللی متعددی برای معرفی بهتر و بیشتر فرش دستباف ایرانی به جهانیان برگزار شده است.

دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان مبنی بر افزایش مرخصی پایان هفته مددجویان

رئیس کل دادگستری استان در جریان گفتگو با مددجویان شاغل در این مجموعه تولیدی با افزایش مرخصی پایان هفته آنها موافقت کرد که خوشحالی زاید الوصف آنان را در پی داشت.

براتی زاده در ادامه ضمن بازدید میدانی از یک واحد دامداری و یک گلخانه در دست ساخت در شهرستان بجنورد  که در زمینه های صدور مجوزهای قانونی و تأمین برق و آب مشکلاتی داشتند بازدید کرد و مهمترین مسائل و مشکلات این مجموعه ها را نیز در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=1174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰