تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
6
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

شهید سلیمانی یک مکتب است

  • کد خبر : 1092
  • 13 دی 1400 - 16:20
شهید سلیمانی یک مکتب است
پارتیان امروز- حجت الاسلام رضا نوری در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم یک فرد نیست بلکه یک مکتب است که می تواند یک ملت و یک جامعه را به رشد و تعالی برساند.

به گزارش پارتیان امروز ، حجت الاسلام رضا نوری صبح دو شنبه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، شهید سلیمانی را یک مکتب دانست و گفت: حاج قاسم یک فرد نیست بلکه یک مکتب است که می تواند یک ملت و یک جامعه را به رشد و تعالی برساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی الگو پذیری از مکتب حاج قاسم را دارای رشد فردی و اجتماعی و تعالی یک ملت و جامعه دانست و افزود: سردار سلیمانی دارای یک جهان بینی است که می تواند یک ملت و یک کشور را به تعالی برساند.

وی  اظهار داشت : سردار سلیمانی عظمتی داشت که دوست و دشمن را به اعتراف وادار کرد و  دشمنان او را سیاستمداری باهوش و قدرتمندترین مرد خاورمیانه و برخی نیز اور را کابوس اسرائیل می خواندند.

حجت الاسلام نوری  شهید سلیمانی را فردی مدیر و مدبر و مرد میدانهای سخت و مرد تدبیر در مقابل سیاستمداران دنیا دانست؛ که دشمنان و خصوصا آمریکا از نام شهید می ترسیدند.

وی عشق به خدا و توحید، عشق به ولایت و رهبر و عشق به مردم را سه ویژگی مهم مکتب شهید سلیمانی  ذکر نمود و با اشاره به اینکه زندگی شهید سلیمانی در این سه عنصر خلاصه می شود افزود: عبادات، مناجات و اخلاص شهید سلیمانی کاملاً بی ریا و بر اساس عشق به معبود بود و کار کردن در راه خدا برایش خستگی نداشت.

حجت الاسلام نوری در خصوص عشق به ولایت و رهبری در مکتب شهید سلیمانی نیز افزود: شهید سلیمانی از عشق اهل بیت به عشق ولایت رسید و در آن ذوب شد و خود را سرباز ولایت می‌دانست.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به ویژگی عشق به مردم در مکتب شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: عشق شهید سلیمانی به مردم مرز نمی‌شناخت و در هر جایی که مظلومی وجود داشت برای دفاع از او بر می خاست.

وی سوگواری تمامی گروه ها و اقشار از شیعیان و اهل تسنن تا ایزدی ها و مسیحی ها در مساجد ، منازل و کلیساها در زمان شهادت سردار سلیمانی را نشان از مردمی بودن شهید سلیمانی دانست.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: شهید سلیمانی مردم ایران، عراق و سوریه را بسیج کرد تا در مقابل داعش و استکبار بایستند؛ اگر شهید سلیمانی نبود ما اکنون با کشورهای ظالم، همسایه بودیم.

امام جمعه بجنورد در انتها گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بارها از عظمت شهید سلیمانی سخن گفتند که کم نظیر بود؛ ایشان عقیده دارند که شهید سلیمانی یک فرد نیست بلکه یک نهضت و مکتب است و به همین دلیل باید زنده نگه داشته شود.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=1092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰