تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
5

یادداشت دکتر محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی بمناسبت هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش

  • کد خبر : 3212
  • 26 دی 1401 - 21:41
یادداشت دکتر محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی بمناسبت هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش
پارتیان امروز - دکتر محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در یادداشتی هفته شوراهای آموزش و پرورش را تبریک گفت .

به گزارش پارتیان امروز ، به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی دکتر محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در یادداشتی هفته شوراهای آموزش و پرورش را تبریک گفت .

متن یادداشت بدین شرح است :
قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب ۲۶ دی ماه سال۱۳۷۲ مجلس محترم شورای اسلامی که از مترقی ترین قوانین در حوزه آموزش وپرورش است، گامی مهم و ماندگار درعرصه فرهنگ سازی و مشارکت و بهره گیری از خردجمعی و عدم تمرکز و تصمیم گیری و بهره مندی ازامکانات محلی و منطقه ای و نظارت مردم و مسئولین درآموزش وپرورش را فراهم آورده است.
تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، گامی بلند در تحقق فرهنگ مشارکت همگانی است که می توانند با تشکیلات منسجم و با بسیج توده های نقش آفرین، بهره مندی از ظرفیت های استانی و ملی، اتخاذ سیاست اجرایی متناسب با نیازهای منطقه ای ، تقویت مشارکت بین بخشی و مردمی نقشی ماندگار در توسعه استان و کشور ایفا کنند.
بدون تردید هدف از شکل گیری شوراهای آموزش و پرورش مشارکت همه اقشار و ارکان تصمیم گیر و فرهنگ ساز در امر مهم تعلیم و تربیت است. هر تحول و آینده ای برای کشور باید از مسیر مهم آموزش و پرورش رقم بخورد و تا زمانی که آموزش و پرورش به عنوان دغدغه در ذهن، فکر و رفتار همه نخبگان، تصمیم گیران، دانشگاهیان و مردم عادی تبدیل نشود، شاهد تحول در آموزش و پرورش نخواهیم بود.
آموزش و پرورش به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب به عنوان کانون خلق دنیای آینده و سنگ بنای فرهنگ، سیاست، اقتصاد و جامعه به شمار میرود.
بدون تردید رشد و توسعه نظام آموزش و پرورش، در گرو اجرایی کردن اسناد بالا دستی به ویژه تحقق سند تحول بنیادین و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب می باشد، اگر قرار است تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی و در یک کلمه تربیت تمام ساحتی داشته باشیم، همگان باید پای کار باشند.
توسعه رشته های هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان ،تاسیس هنرستان های جوار کارخانه و جامع صنعت در استان ، اجرای طرح ارتقای سلامت و بهداشت دانش آموزان استان و اجرای طرح های دیپلماسی مهارتی و اردوهای پیشرفت ، نتیجه بهره مندی از امکانات، ظرفیت های شورای آموزش و پرورش و مشارکت سایر دستگاه ها در جهت رفع چالش ها و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش استان بوده است .
یکی از شرایط لازم برای جامعه متعالی و پویا و توسعه یافته دستیابی به عدالت است زیرا عدالت تربیتی و آموزشی است که زمینه را برای دستیابی به عدالت اجتماعی فراهم می کند و می توان به تغییر رفتار فردی رسید که به گسترش عدالت اجتماعی در جامعه منتهی خواهد شد .در این خصوص شورای آموزش و پرورش استان نیز همواره در تلاش است با بهره مندی از اسناد بالا دستی و بیانیه گام دوم انقلاب در جهت برقرای عدالت تربیتی و آموزشی و محرومیت زدایی با افزایش امکانات جهت تعلیم و تربیت دانش آموزان در مناطق محروم استان خراسان شمالی گام بردارد.
در پایان توفیقات همگان بویژه تلاشگران حوزه تعلیم و تربیت کشور خاصه جامع بزرگ فرهنگیان استان خراسان شمالی را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج)، منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سیاست های دولت مردمی ایران قوی از خداوند متعال خواستارم.

دکتر محمد رضا حسین نژاد
استاندار خراسان شمالی

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=3212
  • نویسنده : رضا کریمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی
  • 457 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰