تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 4 ذو القعدة 1445 Saturday, 11 May , 2024
2
مدیر کل درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی:

از وعده تا عمل/ درمانگاهی با سه کلنگ

  • کد خبر : 4848
  • 31 مرداد 1402 - 10:30
از وعده تا عمل/ درمانگاهی با سه کلنگ
پارتیان امروز - مدیر درمان تامین اجتماعی استان خراسان شمالی : درمانگاه تخصصی بیمارستان تامین اجتماعی که قرار بود در دهه فجر 1393 افتتاح و به بهره برداری برسد با پیشرفت فیزیکی 95 درصد تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پارتیان امروز؛ درمانگاه تخصصی بیمارستان ثامن الائمه تامین اجتماعی خراسان شمالی تا کنون ۳ بار کلنگ زنی شده و با وعده مدیر فعلی درمان تامین اجتماعی استان در سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر سعید صدرمنش در گفتگو با پارتیان امروز گفت: درمانگاه تخصصی بیمارستان تامین اجتماعی که قرار بود در دهه فجر ۱۳۹۳ افتتاح و به بهره برداری برسد با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

آیا وعده این باره مدیران تامین اجتماعی به ثمر خواهد نشست و مردم و جمعیت بیمه شده استان خراسان شمالی می توانند از خدمات این درمانگاه تخصصی بهره مند شوند.

 

 

 

 

 

افتتاح و بهره برداری از دستگاه آندوسکوپی 

وی از افتتاح و بهره برداری دستگاه آندوسکوپی در بیمارستان ثامن الائمه علیه السلام بجنورد در روز اول شهریور که به نام روز پزشک نام گذاری شده است خبر داد و علت تاخیر در راه اندازی و بهره برداری از این دستگاه مهم در روند درمان بیماران استان گفت: این دستگاه حدود یکسال است که خریداری شده ولی در راستای اهمیت سلامت مردم به دلیل عدم تامین و خرید دستگاه آندوسکوپ شوی دیجیتال روند بهره برداری از این دستگاه به تاخیر افتاد.

طبق تحقیقات علمی و نظر متخصصان و مدیران درمانی استان، خراسان شمالی از استانهای با بروز بالا در زمینه سرطان معده و مری است.

دکتر صدر منش از پیگیری ها برای خرید یک دستگاه ام آرای توسط نمایندگان و سازمان تامین اجتماعی برای استفاده و رفاه بیمه شدگان در استان با اعتباری بالغ بر ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: پیگیری ها برای خرید یک دستگاه ام ار آی مجهز به تکنولوژی روز دنیا در حال انجام است که به زودی توسط شرکت بازرگانی تامین واردات خرید انجام خواهد شد.

وی همچنین از خرید دو دستگاه سونو گرافی برای بیمارستان تامین اجتماعی خبر داد و افزود : در حال حاظر دو دستگاه سونو و اکو در بیمارستان وجود دارد و جهت رفاه و خدمات بیشتر به بیمه شدگان اقدام به خرید یک دستگاه دیگر مجهز به تجهزیات روز دنیا اقدام گردیده است.

در خصوص مشکلات مردم  برای دریافت نوبت اینترنتی نیز مشکل را عدم توانایی مراجعان دانست و گفت: روزانه بین ۸۰۰ تا هزار نفر از خدمات بیمارستان استفاده می نمایند. و اگر مشکلی باشد قطعا این تعداد افراد نیز نباید بتوانند از خدمات بهره مند گردند.

خدمات دارویی به بیماران اورژانسی به صورت ۲۴ ساعته

مدیر درمان تامین اجتماعی استان در پاسخ به سوال خبرنگار پارتیان امروز در خصوص عدم ارائه خدمات دارویی داروخانه های تامین اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته گفت: ارائه خدمات دارویی توسط داروخانه های تامین اجتماعی به بیماران اورژانسی به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است و اگر دارویی هم در داروخانه بیمارستان وجود نداشته باشد بیمارستان موظف به تهیه این دارو و ارائه به بیمار می باشد، و بیمار به هیچ عنوان برای تهیه دارو به بیرون از بیمارستان ارجاع داده نخواهد شد.

دکتر صدر منش ساعت کار داروخانه بیمارستان تامین اجتماعی را  از ساعت ۷ و سی دقیقه صبح تا ساعت ۸ شب اعلام و افزود: در غیر این ساعات ارائه خدمات فقط به بیماران اورژانسی از طریق قفسه دارویی در حال انجام می باشد.

جذب ۴۵ نیروی جدید در بدنه تامین اجتماعی استان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان در راستای خدمات دهی بیشتر به بیمه شدگان بیان داشت در سال گذشته ۷۰ نیرو جذب سازمان و امسال نیز ۴۵ نیرو از طریق آزمون جذب سازمان تامین اجتماعی خواهند شد.

وی در خصوص ساخت بیمارستان تامین اجتماعی برای شهرستان مانه و سملقان نیز بیان داشت: برای ساخت درمانگاه در شهرستان ها نیاز به شاخص جمعیتی بیمه شدگان می باشد که جمعیت بیمه شدگان شهرستان مانه و سملقان در این شاخص قرار  نمی گیرد ولی با توجه به پیگیری های نمایندگان مجلس ،اعضای شورای اسلامی و فرمانداری شهرستان مانه و سملقان مقرر شد با اعطا و هبه نمودن زمینی به مساحت دو هزار و ۸۰ متر مربع سازمان تامین اجتماعی اقدام به ساخت درمانگاه نماید.

صدر منش در خصوص درمانگاه برای شهرستان های گرمه و جاجرم نیز گفت: در شهرستان جاجرم یک درمانگاه وجود دارد که وسعت آن به اندازه یک درمانگاه عمومی می باشد ولی با توجه به افزایش بیمه شدگان این شهرستان ها مقرر است به شرط تهیه زمین مناسب با تایید استانداری و ساخت ساختمان توسط کارخانه آلومینای جاجرم سازمان تامین اجتماعی اقدام به انتقال درمانگاه قعلی به درمانگاه جدید نماید.

وی پیگیری ها برای افزایش تعداد تخت های اورژانس، افزایش بخش انبار دارو به مساحت هزار و ۶۵۰ متر مطابق استاندارد های روز دنیا را از اقداماتی در راستای افزایش سرانه درمان استان نام و ابراز امیدواری نمود که در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۳  این طرح ها به بهره برداری و مورد استفاده عموم قرار گیرد.

صدر منش در خصوص کمک به فرزند آوری و جوانی جمعیت بیان داشت: پرداخت ۹۰ درصد هزینه های بخش دولتی و ۹۰ درصد بخش خصوصی به تعرفه عمومی غیر دولتی به بیمه شدگان تامین اجتماعی با ارائه فاکتور به بیمه شدگان پرداخت می شود.

وی از وجود کلینیک مامایی جهت مادران باردار در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد خبر داد و گفت: مادران باردار از ابتدای بارداری می توانند با مراجعه به بخش کلینیک مامایی از خدمات رایگان سونو به جز سونوی ان تی که در تعهد هیچ نوع بیمه ای نمی باشد استفاده نمایند.

۱۶۷ هزار نفر معادل ۳۷ درصد جمعیت استان خراسان شمالی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند.

 

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=4848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰