تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
3

شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه/ بهره برداری ۷۰ پروژه با ۳۷۰ کلاس درس

  • کد خبر : 7213
  • 10 اردیبهشت 1403 - 9:22
شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه/ بهره برداری ۷۰ پروژه با ۳۷۰ کلاس درس
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از بهره برداری ۷۰ پروژه با ۳۷۰ کلاس درس در سال تحصیلی جاری خبر داد

به گزارش پارتیان امروز، اکبری مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته معلم برگزار شدگفت: ۵۱ درصد دانش آموزان استان را پسران و ۴۹ درصد را دختران تشکیل می دهند.

وی از بهره برداری ۷۰ پروژه با ۳۷۰ کلاس درس در سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود:  قریب :۸۵ پروژه دیگر با ۳۶۰‌کلاس درس در استان  حال ساخت است.

ابوالقاسم اکبری همچنین از ساخت ۱۳ مدرسه با ۱۳۰ کلاس درس در مسکن جهش ملی در استان نیز خبر داد و گفت ساخت این پروژه ها به زودی آغاز خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر حوزه سلامت و ورزش اظهار داشت ۱۷ میلیارد تومان برای توسعه زیر ساخت های ورزشی مدارس در استان جذب شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به پراکندگی بالای روستایی استان گفت: ۴۸ و نیم درصد مدارس استان در روستاها قرار داشته و  در راستای عدالت تربیتی و پوشش تربیتی نیز ۱۳۴ مدرسه با دانش آموز کمتر از ۵ نفر در مناطق روستایی وجود داشته و وجود ۱۸ مدرسه با یک معلم و یک دانش آموز در مناطق روستایی استان نشان از اهمیت دولت سیزدهم به نظام آموزشی است.

اکبری اظهار داشت: شاخص توسعه متوازن رشته‌ای استان در سال تحصیلی گذشته ۳۶ درصد بود که به بیش از ۴۴ درصد در سال تحصیلی جاری رسیده است.و این نشان از این است که ۴۴ درصد دانش آموزان استان در هنرستانهای فنی و کار ودانش مشغول به تحصیل هستند و ابراز امیدواری نمود این شاخص به ۵۰ درصد در سال تحصیلی آینده برسد.

شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه

وی با بیان اینکه امسال آزمون‌های نهایی ۵۰ درصد در نتیجه کنکور تاثیر دارد، گفت: امسال در پایه دهم ۷۴۷۳ دانش آموز، یازدهم ۷۷۷۴ و پایه دوازدهم ۸۲۸۴ دانش آموز در آزمون‌های نهایی شرکت خواهند کرد.

اکبری ادامه داد: افرادی که می‌خواهند نمرات آزمون‌های نهایی گذشته خود را ترمیم کنند نیز در این امتحانات نهایی شرکت می کنند و به همین دلیل پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون‌ها حضور داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش از جذب قریب به ۲ هزار نفر کادر آموزشی در استان در قالب ماده ۲۸ خبر داد و گفت: امسال نیز تعداد ۱۰۸۹ نفر دیگر در کادر آموزشی استان جذب خواهند شد.

وی با توجه به مهلت  ثبت نام دانش آموزان برای کتب درسی از ۵ اردیبهشت تا ۳۱ اردیبهشت ماه از والدین خواست تا هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام کتب درسی فرزندان خود اقدام نمایند.

اکبری در خصوص شهریه مدارس دولتی نیز گفت: هیچ مدیر حق ندارد به صرف عدم پرداخت شهریه کارنامه و یا ثبت نام دانش آموزی را به تاخیر اندازد.

تعیین تکلیف ۱۱۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل  خراسان شمالی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: ۱۱۱۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در این استان تعیین تکلیف شدند.

عصمت بدخشان اظهار کرد: در سامانه شهید محمودوند ۱۳۱۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی در این استان ابلاغ شد که با پیگیری‌های انجام شده وضعیت ۱۱۱۱ دانش آموز تعیین تکلیف شدند و ۲۰۰ دانش آموز هنوز باقی مانده است.

وی افزود: از ۱۱۱۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل که در سامانه مذکور به این استان ابلاغ شده، ۴۵ دانش آموز فوت کرده بودند و ۴۸ دانش آموز نیز به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند.

بدخشان ادامه داد: علاوه بر آن دو دانش آموز جذب مدارس دینی(حوزه های علمیه) شده‌اند و ۸۱ دانش آموز نیز والدین آن‌ها اعلام کرده‌اند که فرزندانشان از جثه کوچکی برخوردار هستند و امسال نیز پیش دبستانی را سپری کنند.

به گفته وی چهار دانش آموز به علت اشتغال به کار، ۳۹ دانش آموز به علت فقر مالی خانواده، ۳۹ دانش آموز به علت ابتلا به بیماری‌های صعب العلاج در این استان از تحصیل بازمانده‌اند.

این مقام مسئول بیان کرد: ۲۵۰ دانش آموز نیز استثنایی بودند، ۲۲ دانش آموز بی سرپرست و بدسرپرست بوده و ۱۳۲ دانش آموز نیز به علت مهاجرت داخلی از تحصیل بازمانده‌اند.

وی تاکید کرد: پوشش تحصیلی دانش آموزان خراسان شمالی در دوره ابتدایی در سال گذشته ۹۸.۶۲ درصد بوده که از میانگین کشوری بالاتر است.

 

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=7213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰