تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
9
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی:

عدم رضایت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی از عملکرد این معاونت در استان/ سرقت اولین جرم و‌ بیشترین پرونده در خراسان شمالی

  • کد خبر : 3359
  • 19 بهمن 1401 - 20:09
عدم رضایت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی از عملکرد این معاونت در استان/ سرقت اولین جرم و‌ بیشترین پرونده در خراسان شمالی
پارتیان امروز- اهمیت زن و خانواده بر کسی پوشیده نیست و  جوامع غربی در کشور ما بانوان را که مهمترین نقش در تحکیم خانواده دارند را مورد هدف تهاجمات خود قرار داده اند.

به گزارش پارتیان امروز ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در روز چهارشنبه با توجه اهمیت خانواده و نقش بانوان در تحکیم خانواده گفت: اهمیت زن و خانواده بر کسی پوشیده نیست و  جوامع غربی در کشور ما بانوان را که مهمترین نقش در تحکیم خانواده دارند را مورد هدف تهاجمات خود قرار داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با توجه به تلاش کارکنان مراکز قضایی و دادگاه خانواده بر ایجاد سازش از اجرای ۶۱۹ مورد مشاوره از ابتدای سال جاری تا کنون در استان گفت: ۲۲ و نیم درصد از ۶۱۹ مورد مشاوره منتهی به سازش گردیده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزاری دوره های آموزشی مشاوره در بجنورد را ۱۴۶ ، شیروان ۱۵۴ ، مانه و سملقان ۱۰۸ و اسفراین را ۷۷ مورد از ابتدای سال جاری تاکنون اعلام و از برگزاری این دوره ها در تمام شهرستانهای استان تا پایان سال با کمک اداره کل بهزیستی خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین یوسفی در خصوص افرادی که خواهان طلاق یک طرفه و غیر توافقی می باشند برگزاری کارگاه های مهر با حضور اساتید دانشگاهی و متبحر را از جمله اقدامات این معاونت در راستای تحکیم بنیان خانواده بیان و افزود:تا کنون این دوره ها در تمام شهرستانهای استان وجود نداشت ولی در دهه فجر امسال در تمام شهرستانهای استان این دوره های آموزشی برگزار خواهد شد.
وی در راستای توسعه کمی و کیفی ملاقات فرزندان طلاق، راه اندازی مرکز ملاقات مهر ،دفاتر حمایت از حقوق زنان در تمام شهرستانهای استان را از جمله اقدامات دیگر در حوزه بانوان و خانواده عنوان کرد.
وی با توجه به تمام فعالیت های انجام شده در حوزه خانواده در این معاونت افزود: عملکرد این معاونت مطلوب و مورد رضایت نمی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین یوسفی : بیکاری و اعتیاد و مسایل اقتصادی را از جمله عوامل مهم در اجرای طلاق دانست و اظهار داشت: برخی از زوجین در هنگام ازدواج بر اثر بی تدبیری، تعهدهایی که توان پرداخت آن را نداشته اند تقبل نموده که این تعهدات زمینه ساز طلاق در آینده خواهد شد.
وی بخش دادگاه سرحد شیروان و جاجرم را بر اساس نرخ جمعیتی از جمله شهرهای دارای خشونت بالا ذکر کرد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم استان برگزاری دوره هور برای افراد دارای مشکلات اخلاقی ، دوره هجرت برای کسانی که منتهی به بازداشت آنها در زندان می شود، دوره عشق برای دانشجویان در دانشگاه ها، دوره فرزندان آفتاب برای سربازان و دوره مهاجر هم برای معتادان متهاجر را از جمله اقدامات در حوزه پیشگیری در استان دانست.
وی با اشاره به راه اندازی ستاد مقابله با سرقت در استان اولین جرم و‌ بیشترین پرونده در استان را مربوط به سرقت دانست.
حجت الاسلام و المسلمین یوسفی از راه اندازی پنجره واحد زمین در راستای ساماندهی اراضی استان خبر داد و اظهار کرد: سامانه پنجره واحد زمین در استان به زودی راه اندازی خواهد شد که از طریق ماهواره تمام اراضی رصد و کلیه مجوره های مربوط به زمین از جمله تغییر کاربری در این سامانه صادر خواهد شد.
وی در خصوص حاشیه نشینی در شهر بجنورد نیز گفت: شهر بجنورد دارای بیش از ۲۰ نقطه حاشیه نشینی است که از امکانات اولیه شهری برخوردار نمی باشند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم استان مهاجرت روستاییان به دلیل حل نشدن مشکلاتشان در روستا توسط دستگاه های اداری را از جمله عوامل مهم در ایجاد حاشیه نشینی عنوان نمود.
وی در بحث تصادفات در حوزه شهری و جاده های مواصلاتی استان نیز افزود: ۹۶ نقطه برون شهری و ۶۳ نقطه درون شهری در استان از نقاط حادثه خیز می باشد.
حجت الاسلام یوسفی با اشاره به پایان سال و نزدیک شدن به سال جدید و همچنین ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از نظر کمیت کالاهای اساسی هیچ‌گونه مشکلی در استان نداشته و انبارهای استان جوابگوی نیاز مردم استان خواهد بود.
وی با اهمیت بیان نمودن بحث نظارت بر کالاهای اساسی افزود: با توجه به واگذاری نظارت بر کالاهای اساسی از وزارت صنعت معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی و عدم تکمیل چارت سازمانی و عدم نیروی کافی در وزارت جهاد کشاورزی نگرانی بر نظارت این کالاها در معاونت پیشگیری از وقوع جرم وجود دارد.
وی نداشتن انبار دارو و عدم سامانه ای که داروخانه های استان بتوانند به انبار شرکت های پخش دارو‌ دسترسی داشته باشند و وجود فقط یک شرکت پخش دارو در استان را از جمله مشکلات استان در حوزه دارو عنوان نمود.

 

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=3359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰